قیام عاشورا جریانی سیاسی الهی برای ناسازگاری تاریخی با طاغوت است

قیام عاشورا جریانی سیاسی الهی برای ناسازگاری تاریخی با طاغوت است

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: امام حسین(ع) در قیام خونین خود جریان سیاسی و الهی را راه‌اندازی کرد که هر کس در طول تاریخ موحد باشد طبق این جریان با طاغوت ناسازگاری خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسمی که با حضور رهبر انقلاب به مناسبت ایام محرم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: خداوند متعال بهترین وجه را برای هر موجود اعمال فرموده ‌است، تمام آفریدگان مسیر کمال خود را به سوی خدا طی می‌کنند.

وی افزود: در بین موجودات خداوند انسان را با استعداد‌های خاص خلق کرده که مظهر سایرین است، هیچ‌یک از موجودات در زمین و آسمان رها نیستند همه تحت ربوبیت حق‌تعالی قرار دارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه هفت آسمان می‌تواند جولانگاه علمی باشد اگر انسان شاگرد خداوند باشد، عنوان کرد: انسان آزاد و ظرفیت وجودی او به وسعت کائنات است اگر آن را کشف و کرده و بسازد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه ارزش بشر از همه کائنات بالاتر است، اظهار کرد: به‌همین منوال سقوط او نیز به‌منزله سقوط کائنات است، خداوند برای تربیت بشر امنا و خلفای خود را فرستاده‌ است.

وی با بیان اینکه انبیا آمده‌اند که پاسدار و مربی فطرت انسان باشند که در مسیر درست الهی حرکت کند، ابراز کرد: انسان ورشکسته کسی نیست که قدرت و ثروت ندارد بلکه کسی است که خود را کشف نکرده، نساخته و به آن حیات و سعادت مطلق نرسیده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه امام حسین در بین انبیا جایگاه ویژه‌ای دارند، گفت: هنگام معراج پیامبر(ص) در عرش مشاهده می‌کنند که امام حسین(ع) سفینةالنجاة هستند و نام او به‌عنوان چراغ هدایت نوشته شده ‌است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امروز انقلاب ما نیز صاحب نائب‌امام زمان(عج) و ولایت فقیه است که دل‌های جوانان با قلب سالم را شکار می‌کند و در مسیر الهی قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه مغناطیس وجودی امام حسین(ع) بسیاری از جوانان را هدایت می‌کند، عنوان کرد: در مجالس سوگواری او چه جوانانی که توبه کردند و در مسیر هدایت قرار گرفتند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه حکومت در بهشتی و جهنمی شدن افراد نقش فراوانی دارد، گفت: رسالت دعوت همه انبیاء به سوی ولایت خدا و اجتناب از طاغوت است. همه پیامبران با طاغوت زمان خود درگیر بوده‌اند. قیام امام حسین(ع) هم بر همین مبنا بوده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: امام حسین(ع) در قیام خونین خود جریان سیاسی و الهی را راه‌اندازی کرد که هر کس در طول تاریخ موحد باشد طبق این جریان با طاغوت ناسازگاری خواهد داشت، شهید سلیمانی و شهید حججی از جنس شهدای کربلا و عاشق امام حسین بودند.

 

وی با بیان اینکه شجره طیبه ولایت در انقلاب اسلامی ما بسیاری را در کشور حسینی و عاشق شهادت تربیت کرد، خاطرنشان کرد: عاشورای امام حسین(ع) جریان و چشمه جاری است که در تاریخ برای دین یاور می‌سازد. انقلاب اسلامی در امتداد انقلاب امام حسین(ع) جوانانی را تربیت کرد که در رسوا کردن طاغوت همه‌چیز خود را فدا می‌کنند.

 

پایان پیام/ 487