عزاداران پروتکل های بهداشتی را در مساجد و تکایا رعایت کنند

عزاداران پروتکل های بهداشتی را در مساجد و تکایا رعایت کنند

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
حجت الاسلام کرمی گفت: مراسم سوگواری و عزاداری سالار شهیدان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد و تکایای استان زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عزاداری ها باید در فضای باز و با رعایت کامل مقررات بهداشتی برگزار شود.

 


حجت‌الاسلام کرمی ضمن تشکر از تمامی امنای مساجد و تکایا و امامزادگان و اماکن مذهبی بابت رعایت مقررات بهداشتی در برگزاری مراسمات عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام گفت: بنا بر توصیه ها و ابلاغیه های مقامات رسمی و ستاد ملی کرونا و وضعیت حاد بیماری کرونا که متاسفانه هر روز جان عده زیادی از هموطنان عزیز را می گیرد و عده بسیار زیادی را نیز مبتلا و بیمار می کند کلیه مراسمات عزاداری باید در فضای باز و با رعایت اصول بهداشتی مثل استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی انجام شود.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: بدیهی است که اولویت اول همه ما در مرحله اول باید حفظ جان عزاداران و سپس برگزاری مراسمات با رعایت مقررات بهداشتی باشد و این دو امر در صورت دقت و مراقبت تضادی باهم ندارند و الحمدلله با مجوزهایی که ستاد کرونا داده است می توان عزاداری‌ها را با رعایت شرایط بهداشتی بگونه ای برگزار کرد که کمترین خطر را برای سلامتی خودمان داشته باشد.

 


وی در ادامه گفت: بحمدالله امسال نیز بحث عزاداری تنها در برگزاری مجالس حسینی خلاصه نشده و توزیع بسته‌های معیشتی یا پخت و پز بهداشتی و توزیع بیرون بر نذورات امسال نیز جلوه خوبی از کمک و مساعدت به عموم مردم در قالب این عزاداری ها را نمایان ساخت.

 


این مسئول خاطرنشان کرد: از تمامی برگزار کنندگان این مراسمات می خواهم تمامی مقررات و پروتکل های اعلام شده از سوی مقامات و رسانه های رسمی را کاملا جدی بگیرند و حتما و موکدا اصل برگزاری مجالس در فضای باز با حفظ فاصله مناسب اجتماعی را رعایت کنند تا خدای نکرده این مراسمات به سلامت مردم ضربه ای نکند و دستاویز بهانه جویان قرار نگیرد.

پایان پیام/ 73