خدمت‌رسانی بچه‌های مسجد به محرومان با تاسی از قمر بنی هاشم (ع)

خدمت‌رسانی بچه‌های مسجد به محرومان با تاسی از قمر بنی هاشم (ع)

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
کانون فرهنگی هنری «قمر بنی‌هاشم (ع)» یکی از کانون‌های فعال است که از زمان شیوع بیماری کرونا در حمایت از اقشار محروم به صورت فعالانه وارد میدان شده و در کنار حمایت‌های معیشتی از ‌آنها، فرصت اشتغال را برای‌شان فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مساجد مردمی‏ ترین پایگاه ارتباط با خدا هستند و همواره به عنوان مدرسه تزکیه و تعلیم دانش، زمینه ساز رشد و تعالی انسان‏ های خداجو و پناهگاه همیشگی بندگان خدا بوده اند. این خانه های خدا، بهشتی هستند که مردم در آنجا فارغ از روزمرگی ها طعم شیرین ارتباط با خدا را می چشند و مشکلات روزمره شان را آنجا پیگیری می کنند.

 

در سلسله گزارش‌های «همنامان نور»، مساجد و کانون های فرهنگی هنری که همنام حضرات معصومین (ع) و بزرگان دین هستند، معرفی می شوند، تا از این طریق در یابیم، آن مساجد در پرتو ارتباط با آن معصوم (ع) در طول سال چه فعالیت هایی را انجام می دهند و منشا چه برکاتی هستند. در این گزارش به مناسبت تاسوعای حسینی که به یاد و نام حضرت ابوالفضل العباس(ع) است،گزارشی از کانون فرهنگی هنری «قمر بنی هاشم(ع)» واقع در تهران،خیابان سبلان، خیابان گلبرگ تهیه کرده ایم.

 

کانون های فرهنگی هنری مسجد قمر بنی هاشم(ع) یکی از کانون فرهنگی هنری فعال در استان تهران است که از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون در بحث مبارزه با این بیماری و نیز رزمایش مواسات و کمک های مومنانه ورود جدی داشته است، تا بتواند بخشی از مشکلات متضرران اقتصادی کرونا بکاهد،«عباس مریدی»،در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه ها و رویکردهای کانون فرهنگی هنری قمربنی هاشم(ع) اظهار کرد: از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا با توجه به کمبودهایی که در زمینه تولید و توزیع ماسک احساس می شد،کارگاه تولید ماسک راه اندازی کردیم و به بیمارستان ها و کادر درمان و همچنین اقشار نیازمند توزیع  می کردیم، به گونه ای که از دیگر استانها نیز سفارس کار داشتیم و توانستیم به ۲۰ استان نیز ماسک ارسال نماییم.

 

 

 

کانون فرهنگی هنری مسجد«حضرت قمر بنی هاشم(ع)» در شرایط کرونایی در بحث رزمایش مواسات و کمک های مومنانه نیز ورود داشته است،به گفته مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت قمربنی هاشم(ع) در چندین مرحله در مجموع ۵ هزار بسته معیشتی میان خانواده های کم برخوردار توزیع شد و علاوه بر رزمایش مواسات و کمک های مومنانه در بحث پرداخت هزینه های درمانی نیازمندان و نیز اجاره منزل مستاجرین بی بضاعت نیز کمک هایی صورت گرفت. در حال حاضر و در پیک پنجم این بیماری و در راستای لبیک به تاکیدات مقام معظم رهبری به مناسبت ماه محرم هم ۶۰ بسته گوشت قربانی میان خانواده های کم برخوردار توزیع کرده ایم.

 

 

 
 
وی خاطر نشان کرد: تهیه آبمیوه برای کادر درمان هم به همت بچه های این مسجد در ایام شیوع کرونا انجام شد، به گونه ای که در بیمارستان هایی همچون بقیه الله(عج) و «شهید هاشمی نژاد» که محل درمان بیماران کرونایی است،این آبمیوه ها توزیع گردید.

 

با آغاز فصل سرما و به منظور تامین لباس خانواده های کم برخوردار، فعالین کانون فرهنگی هنری مسجد قمربنی هاشم(ع) در قالب فراخوانی، اقدام به تامین لباس گرم برای این خانواده های محروم نمودند،مریدی به کمک های این کانون فرهنگی هنری به دانش آموزان بی بضاعت هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه آموزش های دانش آموزان در دوران کرونا به صورت آنلاین برگزار می شود، به همین جهت برای دانش آموزان و کودکان قشر آسیب پذیر گوشی های هوشمند و تبلت تهیه کردیم تا از آموزش های آنلاین بهره مند شوند.

 

علاوه بر خدمات ارایه شده این کانون فرهنگی هنری با راه اندازی مجمع جهادی حاج قاسم سلیمانی اقدام به فعالیت های خیرانه و جهادی در راستای خدمت رسانی به محرومین کرد، به گفته مریدی برای خانواده های محروم در مناطق حاشیه ای تهران و حتی مناطق محروم جنوب کرمان و بشاگرد نیز کفش، لباس به تناسب سنشان تهیه  و ارسال کردیم، به گونه ای که ۱۰ هزار لباس در این طرح توسط مجمع جهادی سلیمانی توزیع گردید. همچنین به منظور حمایت از بانوان سرپرست خانوار و در راستای کارآفرینی و اشتغال زایی چند دستگاه چرخ خیاطی به بانوان اهدا کردیم تا از این طریق بتوانند امورات زندگیشان را بگذارنند.

 

پایان پیام/ 40