برگزاری دوره آموزشی بصیرت حسینی هم زمان با ماه محرم

برگزاری دوره آموزشی بصیرت حسینی هم زمان با ماه محرم

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
اسدالله حسنی جاز گفت: یکی از برنامه های کانون ثامن الحجج در ایام محرم برگزاری دوره آموزشی بصیرت حسینی ویژه نوجوانان و بانوان است که هم زمان با اولین روز از ماه محرم آغاز شده است.

«اسدالله حسنی جاز» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از برنامه های کانون ثامن الحجج در ایام محرم برگزاری دوره آموزشی بصیرت حسینی ویژه نوجوانان و بانوان است که هم زمان با اولین روز از ماه محرم آغاز شده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج روستای مزرعه قلعه گنج افزود: این دوره به منظور آشنایی با مکتب عاشورا، صفات و فضائل حضرت امام حسین (ع) و یاران وفادار آن حضرت و همچنین ترویج فرهنگ و ارزش های حماسه عاشورا در حال برگزاری است.


وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های ویژه ماه محرم دوره آموزش خانواده مهدوی و تربیت فرزند ویژه خانواده ها است که در این ایام برگزار می شود.


حسنی جاز  ادامه داد: در راستای معرفی کتاب های حوزه دین و مذهب و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه این کتاب ها، طرح کتابخوانی در حال اجرا است.


مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج روستای مزرعه قلعه گنج ابراز کرد: طرح چله زیارت عاشورا نیز در حال برگزاری است و بر همین اساس روزانه یکبار زیارت عاشورا قرائت می شود.


وی یادآور شد: اجرای طرح هر خانه یک پرچم یکی دیگر از برنامه های ویژه محرم است که به همین منظور معابر سطح روستا و منازل با نصب پرچم عزا سیاه پوش شدند.


حسنی جاز اظهار کرد: همچنین به کمک بچه های مسجدی عضو کانون موکب صوتی برپا شده است و روزانه در این موکب کلیپ های صوتی از مداحی و سخنرانی محرم پخش می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج روستای مزرعه قلعه گنج اضافه کرد: برپایی مراسم عزاداری در فضای باز همراه با رعایت نکات بهداشتی از دیگر برنامه های ویژه ماه محرم است.


وی در خاتمه عنوان کرد: طرح اطعام حسینی نیز در این ایام در حال برگزاری است و بر همین اساس غذای نذری توزیع می شود.

پایان پیام/ 586