کانون های مساجد جهرم در تاسوعای حسینی سوگوار علمدار کربلا است

کانون های مساجد جهرم در تاسوعای حسینی سوگوار علمدار کربلا است

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
نعمت اللهی گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در روز تاسوعا غرق در ماتم و عزا بوده و با رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی به یاد علمدار کربلا عزاداری کردند.

«محسن نعمت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: شهرستان جهرم همچون دیگر شهرهای کشور در ایام سوگواری حضرت سید و سالار شهیدان غرق در سوگ و ماتم است و بچه های مسجد این روزها با برگزاری ویژه برنامه های مختلف عزاداری در سوگ اباعبدالله الحسین (ع) نشسته اند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم افزود: امسال و در ایام محرم به سبب بروز موج دیگری از بیماری کرونا، برنامه های روز تاسوعای حسینی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد جهرم به شکل دیگری برگزار می شود تا عرض ارادت به مولا و سرورمان اباعبدالله (ع) همچنان جاری و ساری باشد.

 

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم در شب تاسوعا غرق در سوگ و ماتم بوده است، عنوان کرد: آنچه در برگزاری این برنامه ها از سوی بچه های مسجد به خوبی مشاهده می شود رعایت خوب شیوه نامه های بهداشتی است.

 

نعمت اللهی با اشاره به اینکه در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» برگزاری ویژه برنامه روز تاسوعا صبح امروز با حضور چشمگیر بچه های مسجد برگزار شد، خاطرنشان کرد: بچه های مسجد در این کانون فرهنگی و هنری در محوطه باز کانون به زنجیرزنی پرداختند.

 

وی ادامه داد: همچنین بچه های کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان» نیز برنامه عزاداری خود را طبق یک سنت دیرینه، صبح گاه امروز با قرائت «زیارت عاشورا» برگزار کردند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم گفت: از ابتکارات کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» در روز تاسوعا، برگزاری آیین عزداری «چهار پایه خوانی» بود که با حضور بچه های مسجد و رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

 

وی بیان کرد: کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع قطب آباد» نیز دیگر کانونی بود که به همین مناسبت با برگزاری آیین سخنرانی و سینه زنی به عزاداری در رثای سید و سالار شهیدان و حضرت قمر بنی هاشم (ع) پرداخت.

 

نعمت اللهی همچنین ازدیگر برنامه های کانون ها در روز تاسوعا را به برگزاری آیین عزاداری و سوگواری در کانون «امام صادق (ع)»، «الزهرا (س)»، «پیمان غدیر»، «حضرت ابوالفضل (ع)»، «شهید مطهری»، «امام موسی کاظم (ع)» و... عنوان کرد و از تمام عوامل و دست اندرکاران این برنامه ها که به صورت منظم و رعایت پروتکل ها، سایر جوانب بهداشتی را رعایت کردند قدردانی کرد.

 

پایان پیام/ 691