برپایی ایستگاه صلواتی پشت نویسی ویژه محرم به همت کانون معراج ارطه

برپایی ایستگاه صلواتی پشت نویسی ویژه محرم به همت کانون معراج ارطه

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
چمانی با اشاره به برپایی ایستگاه صلواتی پشت نویسی ماشین در ایام محرم حسینی، گفت: اعضای کانون فرهنگی هنری معراج شهر ارطه در این ایستگاه با هنر خوشنویسی، عشق به اباعبدالله الحسین (ع) را با پشت نویسی ماشین ها به نام متبرک آن حضرت ابراز کردند.

«زین الله چمانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، ضمن تشریح برنامه های کانون فرهنگی هنری معراج شهر ارطه استان مازندران اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان کربلا، کانون فرهنگی هنری معراج مسجد رسول اکرم(ص)جوجاده شهر ارطه اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی با عنوان ماشین نویسی صلواتی کرد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری معراج شهر ارطه خاطرنشان کرد: در این ایستگاه با هنر خوشنویسی، عشق به اباعبدالله الحسین (ع) را با پشت نویسی ماشین ها به نام متبرک حضرت ابراز کردیم و کلماتی نظیر «سلام بر حسین (ع)»، «یا حسین (ع)» و «یا سیدالشهدا (ع)» و...بر شیشه های خودروهای عبوری نقش بست.

 

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی شیوع کرونا با ارائه هنر در زمینه های مختلف به ویژه اجرای سرود و خوشنویسی می توان گامی در تقویت اعتقادات دینی و ترویج شعائر اسلامی برداشت.

چمانی همچنین از حرکت خودرویی کاروان عزاداری اهالی مسجد رسول اکرم(ص) جوجاده ارطه در روز های تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی خبر داد و گفت: اطهام دهی و توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان نیز در دستور کار بچه های این مسجد قرار دارد.

پایان پیام/ 286