جهاد خدمت بچه‌های مسجد در محرم؛ از توزیع ۸ هزار پرس اطعام حسینی تا کمک معیشتی به ۵۰۰ خانوار

جهاد خدمت بچه‌های مسجد در محرم؛ از توزیع ۸ هزار پرس اطعام حسینی تا کمک معیشتی به ۵۰۰ خانوار

تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
کانون «شهید باکری» رودبار جنوب کرمان از کانون‌‌های فعال مسجدی است که در مناسبت‌های مذهبی بویژه ماه محرم با راه‌اندازی موکب میان‌راهی بسته‌های تبلیغی و فرهنگی را در روستاهای همجوار توزیع‌می کند و در رزمایش مواسات فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «شهید باکری» مسجد صاحب الزمان(عج) رودبار جنوب کرمان یکی از کانون های فرهنگی هنری است که همواره در مناسبت های مذهبی بویژه در ماه محرم فعالیت های گسترده ای برگزار می کند. برپایی مجالس عزای امام حسین (ع) با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در فضای باز و توزیع پرچم و پارچه مشکی به اهالی ۲۰ روستای جنوب کرمان، یکی از برنامه های کانون در دهه اول محرم است.

 

همچنین از اولویت های کاری این کانون فرهنگی هنری، محرومیت زدایی و خدمت رسانی به محرومان و اقشار بی بضاعت در مناسبت های مختلف مذهبی از جمله محرم است. این کانون فرهنگی هنری در سال 1396 با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان تاسیس شد و در حال حاضر 164 نفر عضو دارد. این کانون برای پیشبرد فعالیت ها و برنامه‌های خود از همان ابتدای تاسیس، اقدام به راه اندازی یک گروه جهادی متشکل از بچه های مسجدی کرده است.

 

حجت الاسلام «جمشید خاوری»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری شهید باکری مسجد صاحب الزمان (عج) در ایام محرم حسینی، اظهار کرد: کانون شهید باکری ضمن برگزاری مراسم عزاداری حسینی اقدام به  راه اندازی موکب بین راهی برای دهه اول محرم کرده است؛ در این موکب بسته های فرهنگی تبلیغی به مناسبت محرم به ۲۰ روستای پیرامونی توزیع می شود.

 

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب کرمان افزود: همزمان با ماه محرم در لبیک به منویات مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش کمک مومنانه، به لطف خداوند و با تلاش بچه های مسجدی عضو کانون تاکنون در چندین مرحله با اهدای بسته های معیشتی، بسته های لوازم بهداشتی همچون ماسک، مواد شوینده و ضدعفونی کننده و همچنین توزیع غذای نذری تاکنون از نیازمندان حمایت شده است و قریب ۵۰۰ خانوار نیازمند در روستاهای محروم منطقه تحت حمایت گروه جهادی کانون فرهنگی هنری شهید باکری قرار گرفته اند.همزمان با ماه محرم هم ۱۲۵ کیسه آرد در بین خانوارهای نیازمند ۲۰ روستای محروم رودبار جنوب توزیع شده است.

 

 

 

 

علاوه بر آن از ابتدای محرم با کمک خیرین قریب هشت هزار پرس غذای نذری طبخ و در بین نیازمندان ساکن روستاهای رودبار با رعایت پروتکل های بهداشتی توزیع شده است. مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری به توزیع گوشت قربانی در میان اقشار محروم نیز اشاره کرد و گفت: گوشت های قربانی با رعایت نکات بهداشتی با همکاری کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س) بسته بندی شده و سپس بسته های گوشت قربانی در بین ۱۰۰ خانوار ساکن روستاهای محروم رودبار جنوب توزیع شده است.

 

 

 

 

در سال های اخیر به دلیل شرایط بحران که امکان حضور در مراسم پیاده روی اربعین نیست، یکی از برنامه‌های کانون شهید باکری انجام رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه در ایام محرم و صفر است به همین منظور سال  گذشته، افراد نیازمند به ویژه خانواده های سادات فقیر شناسایی و در بین آنها سبد غذایی توزیع شد.

 

گروه جهادی کانون شهید باکری که متشکل از ۶۰ نفر از برادران و خواهران مسجدی است و با اعتماد سازی توانسته کمک های مومنانه خیرین و مردم را برای خدمت رسانی به محرومین جلب کند. به گفته خاوری شناسایی نیازمندان و بیماران صعب العلاج بی بضاعت یکی از فعالیت های این گروه جهادی است که تاکنون به همت بچه های مسجدی عضو این گروه نیازمندان بسیاری شناسایی شده و کمک های مومنانه در اختیار آنها قرار داده شده است.



وی بیان کرد: در همین راستا، تاکنون با جلب کمک های مومنانه خیرین کمک هزینه درمان ۳۰ بیمار صعب العلاج پرداخت و ۱۰۰ بیمار سرطانی نیز شناسایی و به آنها کمک رسانی شده است، علاوه بر این نیز ۴۰ خانوار نیازمند تحت حمایت کانون فرهنگی هنری شهید باکری قرار گرفته که به صورت ماهانه به آنها کمک می شود.

 

 

 

 

حمایت از دانش آموزان یکی از رویکردهای این کانون است و در راستای کمک به تحصیل دانش آموزان یتیم و نیازمند هم بسته های لوازم التحریر به همراه  کیف مدرسه بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است، به گفته مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب لوازم التحریر تهیه شده شامل دفتر، مداد، مداد پاکن، تراش و خودکار هر کدام به تعداد ۱۳۰ عدد است که در کیف های مدرسه قرار داده شد تا با اولویت دانش آموزان یتیم به آنها اهدا شود و برای تحقق این امر ابتدا با کمک بچه های مسجدی گروه جهادی کانون شهید باکری دانش آموزان یتیم و نیازمند را شناسایی کرده و سپس با جمع آوری کمک های مومنانه خود بچه ها و تعدادی خیرین اقدام به خرید این اقلام کردیم. امروز با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی قطعا بچه های یتیم بیش از پیش احساس بی کسی و بی پدری می کنند و به دلیل عدم تمکن مالی نمی توانستند، کیف و لوازم التحریر تهیه  کنند و مجبور به ترک تحصیل شدند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب، به خدمات عمرانی این گروه جهادی نیز اشاره کرد و گفت: کمک به ساخت سرویس بهداشتی و مسکن محرومین از برنامه های گروه جهادی شهید باکری است که تاکنون بیش از ۱۰ سرویس بهداشتی برای نیازمندان منطقه ساخته شده است.

 

 


یکی از اقدامات جهادی کانون شهید باکری رودبار جنوب فراهم کردن بستر ازدواج آسان زوج های جوان و حمایت از آنها است. به گفته خاوری به همت گروه جهادی این کانون فرهنگی هنری به منظور توسعه و ترویج سبک زندگي فاطمي در جامعه و نیز ترویح ازدواج های آسان و کاهش آمار طلاق در جامعه رویکرد فرهنگ سازی ازدواج مورد توجه قرار گرفت و به همت گروه جهادی زمینه ازدواج مایحتاج ضروری ۵۵ جوان نیازمند فراهم شد.

 

اقدامات و فعالیت های کانون شهید باکری تنها به این جا ختم نمی شود، گروه جهادی این کانون فرهنگی هنری در پی وقوع سیلاب رودبار جنوب یک تُن آرد نان را برای پخت تهیه و به صورت رایگان نان در بین سیل زدگان توزیع کرد.
 

گروه جهادی این کانون فرهنگی هنری از کشاورزان روستاهای جنوب کرمان نیز حمایت های قابل توجهی داشته است، به طوری که امسال با توجه به افت قیمت محصول پیاز، برای حمایت از کشاورزان محصول آنها با کمک گروه جهادی توسط یک خیر مشهدی خریداری شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری گفت: ۱۰ تن محصول پیاز کشاورزان شهرستان رودبار جنوب در بین خانوارهای نیازمند شهر مشهد مقدس و حاشیه این شهر توزیع شد و از آنجایی که سیل اخیر در این روستا مشکلاتی را برای مردم و باغداران به وجود آورد، بنابراین این گروه جهادی به کمک سیل زدگان کشاورز روستای پشوئیه نیز شتافتند.

 

پایان پیام/ 40