تعهد بالای مسجدی‌ها به حفظ سلامت عزاداران حسینی/ توزیع ۶۰ هزار بسته معیشتی میان محرومان

تعهد بالای مسجدی‌ها به حفظ سلامت عزاداران حسینی/ توزیع ۶۰ هزار بسته معیشتی میان محرومان

تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام علم‌الهدی با بیان اینکه مسجدی‌ها تعهد بالایی نسبت به حفظ سلامت و ایمنی عزاداران حسینی دارند، گفت: اهالی مسجد قاسم بن الحسن(ع) در طول دوران کرونا ۶۰ هزار بسته معیشتی را میان محرومان توزیع کرده‌اند.

حجت الاسلام والملسمین «محمدباقر علم الهدی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اهتمام جدی مسجدی ها به برگزاری ایمن و بی خطر مجالس حسینی در شرایط کرونایی، اظهار کرد: با توجه به پاندومی کرونا حفظ نفس و جان مردم واجب است و با توجه به آنکه امکان برگزاری جلسات با رعایت پروتکل ها وجود دارد باید تلاش کنیم ضمن برپایی مجالس عزاداری و اقامه عزای حسینی، دستورالعمل ها را نیز رعایت کنیم.

 

امام جماعت مسجد «قاسم بن الحسن (ع)» (واقع در تهران، بزرگراه شهید محلاتی (شرق به غرب)، ابتدای ورودی اتوبان امام علی (ع)) ادامه داد: ما در باور شیعی ارادتمندان امام حسین (ع) را از سربازان امام زمان (عج) می دانیم و معتقدیم آنها که پس از ظهور ندای امام مهدی (عج) را لبیک می گویند، همین عزاداران حسینی هستند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در مساجد و هیئت ها مجالس سوگواری محرم حسینی در محوطه های باز یا دیگر نهادهای همجوار مثل مدارس با کمترین مشکل برگزار شده است تا تاریخ نویسان و خبرنویسان ننویسند که عزاداران حسینی بی موالات بودند به ویژه آنکه علاقمندان اهل بیت (ع) جزء متعهدترین افراد بوده و هستند. این تعهد هیئتی ها و مسجدی ها در همه موقعیت های حساس و نیز دو محرم حسینی در شرایط کرونایی دیده شده است.

 

حجت الاسلام علم الهدی بیان کرد: در مسجد «قاسم بن الحسن (ع)» نیز علی‌رغم وسعت بالا و ارتفاع 9 متری سقف این خانه خدا، اما مجالس سوگواری را به مدرسه روبروی مسجد منتقل کرده ایم تا با ایمنی بیشتری برگزار شود که تجربه موفقی است سوگواری مطمئن در زیر سقف آسمان و محفلی نورانی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به تاکید اخیر رهبری معظم انقلاب بر رزمایش مواسات با محوریت مساجد، گفت: کمک های مومنانه از یک سال و نیم گذشته که رهبری معظم انقلاب به کمک مومنانه و رزمایش مواسات توصیه کردند، با همت و کمک خیران و عاشقان اهل بیت (ع) در مسجد قاسم بن الحسن (ع) آغاز شده و در این مدت نزدیک به 60 هزار بسته معیشتی را بین محرومان توزیع کرده ایم؛ تقریبا هر ماه بسته های کامل تری را توزیع می کنیم.

 

حجت الاسلام علم الهدی ابراز کرد: بعد از مطالبه اخیر رهبری، همت مضاعفی داریم برای تهیه و توزیع بسته های معیشتی میان محرومان همجوار مسجد و نیز خانوارهای روستایی و مناطق محروم. در کنار این بسته های معیشتی، در بخش درمان هم گام های مهمی برداشته ایم چنان که دارالشفای «قاسم بن الحسن (ع)» اقدامات چشمگیری داشته و خدمات خوبی را در قالب تامین کپسول های اکسیژن برای بیماران کرونایی، دارو و ... به مددجویان ارائه کرده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمادگی برای پذیرایی از بیماران در مسجد را هم ایجاد کرده ایم تا در صورت اعلام نیاز کادر درمان و مسئولان درمانی این خدمات هم ارائه شود البته دعا می کنیم به حرمت ایام محرم حسینی چنین نیازی نشود.

 

پایان پیام/ 9