مراسم شام غریبان و خیمه سوزان در مسجد خشکرودبار برگزار شد

مراسم شام غریبان و خیمه سوزان در مسجد خشکرودبار برگزار شد

تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
وحدانی گفت: همزمان با شام عاشورای حسینی مراسم شام غریبان و خیمه‌سوزان در مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار برگزار شد.

«سودابه وحدانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تسلیت سالروز شهادت امام حسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایش اظهار کرد: مراسم شام غریبان و خیمه‌سوزان در محوطه مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار افزود: عزاداران به ویژه بانوان، کودکان و نوجوانان پنجشنبه شب ضمن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با سینه‌زنی و در دست داشتن شمع در آیین شام غریبان امام حسین (ع) و فرزندانش شرکت کردند.

 

وی گفت: مداح به مرثیه‌خوانی و نوحه‌خوانی در رثای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و فرزندانشان پرداخت و عزاداران در وقایعی که شب یازدهم محرم سال ۶۱ هجری قمری گذشت، با اهل بیت عصمت و طهارت هم‌ناله شدند.

 

وحدانی با اشاره به اینکه وسط مراسم خیمه‌های نمادین به آتش کشیده شد تصریح کرد: عزاداران در زمان سوختن خیمه‌ها فریاد «وا حسین» و «وا زینب» سر می‌دادند و به یاد اسرای کربلا سوگواری کردند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار خاطرنشان کرد: این آیین بر خلاف سال‌های گذشته به خاطر پیشگیری از ویروس کرونا بدون حرکت دسته‌ عزاداری در معابر بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مبارزه با ویروس کرونا برگزار شد.

پایان پیام/ 526