مساجد بهترین پایگاه خدمت رسانی اجتماعی در جامعه هستند

مساجد بهترین پایگاه خدمت رسانی اجتماعی در جامعه هستند

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
قانعیان مساجد را بهترین پایگاه خدمت رسانی اجتماعی در جامعه دانست و گفت: همانطور که مشاهده می شود در بحث اخیر شیوع بیماری کرونا مساجد به صورت جهادی وارد شدند و اقداماتی موثر در این زمینه انجام دادند.

«حسین قانعیان» صبح امروز (شنبه ۳۰ مرداد) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت سالروز جهانی مساجد اظهار کرد: اگر چه هدف اصلی بنای مسجد، ایجاد مکان خاصی برای عبادت و راز نیاز با خداوند متعال است و علت نامگذاری آن به مسجد، از آن رو است که جایگاه سجده و تواضع در پیشگاه خداوند متعال بسیار ارزش دارد؛ اما نباید از جنبه های دیگر مسجد غافل شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند به هدف پیدایش مساجد اشاره کرد و افزود: با نگاهی گذرا به تاریخ صدر اسلام و پس از آن، در می یابیم که مسجد از آغاز پیدایش تاکنون به عنوان مرکز مهمی برای انجام رسالت رسول خدا (ص)، منشأ تحولات و خدمات، و پایگاهی برای ابلاغ پیام‌های الهی به شمار می رفته است. 

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز مساجد در زمینه های مختلف دارای فعالیت های گسترده هستند و هر قدر این فعالیت ها و کارکردها از تنوع بیشتری برخوردار باشد مسلما جذابیت و اقبال بیشتری دارند و مورد استقبال گسترده تری از سوی تمامی اقشار جامعه، به ویژه قشر جوان قرار خواهد گرفت که نتیجه آن افزایش اعتقادات مذهبی و دین باوری در سطح جامعه خواهد بود.

 

قانعیان با بیان اینکه روزگاری مسجد یگانه پایگاه مهم آموزشی در کشورهای اسلامی بوده است اضافه کرد: متاسفانه مسئله آموزش در مساجد کمرنگ شده و مناسب است با برنامه ریزی و متناسب با امکانات موجود و استفاده از کارشناسان، برنامه هایی از قبیل آموزش احکام و قرآن، مخصوصا برای بانوان و نوجوانان و پاسخ به سؤالات و... در مساجد برگزار شود.

 

وی مساجد را بهترین پایگاه های خدمت رسانی اجتماعی در جامعه دانست و ابراز کرد: همانطور که مشاهده می شود در بحث اخیر شیوع بیماری کرونا مساجد به صورت جهادی وارد شدند و اقداماتی موثر در این زمینه انجام دادند از جمله این اقدامات می توان به اموری مانند ضدعفونی خیابان ها و معابر و ... حضور در بیمارستان ها و کمک به پرستاران و رزمایش های همدلی اشاره کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند از ثبت و فعالیت ۶۲ کانون در مساجد این منطقه خبر داد و یاد آور شد: این کانون ها در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری مشغول به خدمت رسانی هستند و تاکنون نیز پنج هزار عضو را در سامانه بچه های مسجد ثبت کرده اند.

 

پایان پیام/ 660