لزوم استفاده از ظرفیت مساجد برای تسریع واکسیناسیون کرونا/کانون های مساجد نقش مهمی در تحقق منویات رهبری ایفا می کنند

لزوم استفاده از ظرفیت مساجد برای تسریع واکسیناسیون کرونا/کانون های مساجد نقش مهمی در تحقق منویات رهبری ایفا می کنند

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
حجت الاسلام نعمی قرا به اوج گیری کرونا و اهمیت تسریع واکسیناسیون مردم اشاره کرد و گفت: معتقدم اگر مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امر واکسیناسیون از ظرفیت مساجد و بچه های مساجد استفاده کنند به مراتب زودتر به نتیجه مطلوب می رسند.

حجت الاسلام والمسلمین«رجب نعمتی قرا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، به مناسبت روز جهانی مساجد ضمن تسلیت ایام عزای سید و سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران آن حضرت و همچنین قدردانی از اعضای کانون های فرهنگی هنری استان جها اقامه عزادارای این ایام با رعایت ششیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، اظهار کرد: مساجد یکی از مکان های بسیار مقدس در این جهان هستی است و به فرموده پیر جماران امام خمینی(ره) «سنگرها را باید پر کرد، این دژهای محکم را محکم نگاه دارید،این مساجد سنگرهای اسلام است.این سنگرها را برای اسلام حفظ کنید. »

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران با بیان اینکه  در اسلام هیچ مکانی منزلت و رفعت مسجد را ندارد،  گفت: در واقع مسجد نماد همگرایی و اتحاد در بین مسلمانان است.

 

وی با بیان اینکه  رمز موفقیت مسلمانان در صدر اسلام وجود مساجد بود، خاطرنشان شد: اگر امروزه  مسلمانان جهان به این امر مهم پی ببرند  می توانند دوباره به روزهای باشکوه حکومت اسلامی برگردند. همان گونه که ملت شریف این اسلامی در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به درستی از ظرفیت این پایگاه دینی اجتماعی بهره مند شدند.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه  واژه مسجد در قرآن کریم ۲۸ بار تکرار شده، ادامه داد: مسجد جایگاه نشر معارف اسلامی و تربیت مؤمنان و پرهیزگاران است.دفاع از تمام ارزش های دینی و اسلامی در مسجد محقّق می شود.

 

وی با بیان اینکه مساجد مردمی ترین پایگاه های اجتماعی به شمار می روند، یادآورشد: این کارکرد مسجد در پی شیوع کرونا در قالب همبستگی مردم برای مهار این ویروس و همچنین کاهش در و آلام و مشکلات اقتصادی نیازمندان و آسیب دیدگان کرونایی با محوریت رزمایش مواسات و همدلی به درستی درحال بروز و ظهور است.

 

حجت الاسلام نعمتی با تاکید براینکه برای کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین رفع محرومیت های فرهنگی و عمرانی و...  باید از این ظرفیت معنوی مساجد بیش از پیش  نهایت استفاده را کرد، گفت: در کشور ما حدود ۷۰ هزار مسجد وجود دارد که حدود ۴۰۰۰ مسجد از این تعداد به استان مازندران اختصاص دارد.

 

وی در ادامه به اوج گیری کرونا و اهمیت تسریع امر واکسیناسیون اقشار مختلف جامعه اشاره و اظهار کرد: معتقدم اگر مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امر واکسیناسیون از ظرفیت مساجد و بچه های مساجد استفاده کنند  به مراتب زودتر به نتیجه مطلوب می رسند .

 

حجت الاسلام نعمتی قرا بیان کرد: نکته دیگر که باید در بحث اهمیت جایگاه مسجد بیان شود این که این همه سفارش راجع به عظمت مسجد و اهمیت و قداست مسجد شده اما امروزه مساجد ما  در مناسبت های اجتماعی و... نقش کم رنگی دارد و این بخاطر عدم استقبال مردم از این پایگاه الهی است .

 

وی افزود: شما مستحضرید  که حضرت رسول اکرم(ص) در رابطه با خالی گذاشتن  مساجد چقدر نهی فرمودند، گفت: پیامبر(ص) می‌فرماید:  «المَسجُد غریبٌ فیما بینَ قومٍ لایُصَلُّونَ فیهِ إنَّ الله تعالی لا یَنظُرُ اِلَیهِم یَومَ‌القیامَة» مسجد در میان مردمی که در آن نماز نمی‌خوانند غریب است و خداوند در روز قیامت نظر رحمت خود را از آنها دریغ خواهد کرد. (بحار، ج ۷۸، ص ۱۱۵)

 

حجت الاسلام نعمتی قرا به جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد در بحث رونق معنوی مساجد و جذب مردم به این سنگر اشاره کرد و افزود: مازندران یک هزار و 172کانون فرهنگی هنری دارد و به شکرانه خدمات درخورتحسسین این کانون ها مساجد استان بعضا از حضور فعال اقشار مختلف مردم بی نصیب نیستند.

 

وی به عزم جدی بچه های مساجد استان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اشاره و بیان کرد: البته همین کانون های فرهنگی هنری استان امروز مساجد را به پایگاهی برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی بدل کرده اند.

پایان پیام/ 286