مسجد، مهم ترین سرمایه و اصلی ترین پایگاه دین است

مسجد، مهم ترین سرمایه و اصلی ترین پایگاه دین است

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه مسجد مهم ترین سرمایه و اصلی ترین پایگاه دین، اخلاق و معنویت و برترین جایگاه پرورش انسان های وارسته است، گفت: کانون های فرهنگی هنری و پایگاه های مقاومت بسیج با همکاری هم در دوران شیوع ویروس کرونا داشتند.

حجت الاسلام «حسین امیدی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: به دنبال به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی در بیست و یکم اوت 1948، این روز به به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نام روز جهانی مساجد نامگذاری شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با تاکید بر اینکه مسجد؛ قلب تپنده حیات اسلام و جایگاه رشد و تکامل انسان به عنوان اشرف مخلوقات است، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) پس از هجرت و ورود به شهر مدینه، در نخستین گام اقدام به تاسیس مسجد کرد و پایه های حکومت اسلامی در زمان رسول خدا (ص) در این مکان بنیان نهاده و مبانی دین اسلام، از این پایگاه مقدس به مردم جهان عرضه شد.

وی ادامه داد: در طول تاریخ اسلام، مسجد همواره به عنوان قرارگاه فرماندهی عبادی و سیاسی در کانون توجه بوده و با کارکرد های عبادی، علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و هنری به خوبی نقش ایفا کرده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان فارس با تاکید بر اینکه مسجد مهم ترین سرمایه و اصلی ترین پایگاه دین، اخلاق و معنویت و برترین جایگاه پرورش انسان های وارسته است، اظهار داشت: به همین دشمنان اسلام با توجه به این جایگاه و نقش محوری آن در ایجاد وحدت، تحرک و پویایی جوامع اسلامی، تمام تلاش خویش را به کار بسته اند تا به تخریب این نقش و کارکرد آن در کنار دیگر تهاجمات فرهنگی بپردازند که تاکنون با عنایات خداوند متعال کاری از پیش نبرده اند.

وی گفت: در طول چهل و سه سال گذشته که از پیروزی انقلاب می گذرد، مساجد ایران اسلامی همواره مبدا جوشش حرکت های مردمی و محلی برای روشنگری افکار بوده است و در دوران پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) گروه های مقاوم مردم در مساجد شکل می گرفت و پس از پیروزی انقلاب، در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز شاهد بودیم که حمایت ها و پشتیبانی های مردم در مساجد محوریت می یافت.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار و 300 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فارس، افزود: در دوران کنونی نیز شاهد اجرای برنامه ها و فعالیت های مختلف و متعددی به همت اصحاب مسجد هستیم و کانون های فرهنگی هنری و پایگاه های مقاومت بسیج با همدلی و همکاری در دوران شیوع ویروس کرونا فعالیت های چشمگیری را با حمایت های مردمی اجرا کرده اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان فارس با بیان اینکه روز جهانی مسجد فرصتی برای تبیین قداست و عظمت مسجد، تکریم نیرو های فعال در مساجد و توجه به آبادانی معنوی و فیزیکی مساجد است، خاطرنشان کرد: در این روز ضمن گرامی داشت خانه های خدا بر روی زمین، باید در راستای ارائه الگوی مناسب و مسجد طراز اسلامی و همچنین تبیین مطالبات و نیازهای مسجد و ایجاد همدلی و هماهنگی بیش از پیش متولیان این مکان های شریف تلاش شود.

 

پایان پیام/ 130