مسجدی‌ها همیشه وظیفه‌شناس بوده‌اند/ خدمات ارزنده مساجد در دوره کرونا منعکس و تقدیر شود

مسجدی‌ها همیشه وظیفه‌شناس بوده‌اند/ خدمات ارزنده مساجد در دوره کرونا منعکس و تقدیر شود

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
طاهریان با بیان اینکه مسجدی‌ها همیشه وظایف خود را دانسته و به موقع به آن عمل کرده‌اند، گفت: دوران دفاع مقدس و اکنون دوره کرونا به خوبی این وظیفه‌شناسی مسجدی‌ها را ثابت می‌کند. متولیان مسجدی باید این فعالیت‌ها را تکریم کنند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «مرتضی طاهریان» امروز (شنبه، 30 مرداد ماه) به مناسبت روز جهانی مسجد مهمان تلفنی رادیو گفتگو شد.

 

بنابر این گزارش، معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما در این برنامه رادیویی با اشاره به تاریخچه روز جهانی مسجد، اظهار کرد: حدود 52 سال قبل در چنین روزی یک تن از صهیونیست های افراطی به مسجدالاقصی حمله کرد و بخشی از این مسجد به عنوان نخستین قبله مسلمین را به آتش کشید در پی این واقعه، در سی‌امین اجلاس وزرای خارجه کشورهای اسلامی در تهران پیشنهاد شد این روز، روز جهانی مسجد نامگذاری شود که تصویب شد و از آن پس در این روز جایگاه مساجد در سراسر کشور با برنامه های متنوع گرامی داشته می شود.

 

وی درباره کیفیت نقش مساجد در خدمت رسانی و گره گشایی های اجتماعی، ادامه داد: مساجد در طول تاریخ منشا آثار و برکات بسیار ارزشمندی بوده اند و در هر برهه ای از زمان مسجدی ها اقتضائات زمان را دیده و برای خود وظیفه تعریف کرده اند؛ چنان که در دوران دفاع مقدس مساجد و مسجدی ها نقش پشتیبانی جبهه ها و ساماندهی کمک های مردمی را  بر عهده داشتند و آمارها نشان می دهند که بیش از 90 درصد شهدا تربیت شده و پرورش یافته مساجد بوده اند.

 

طاهریان در ادامه تاکید کرد: در دوره شیوع کرونا نیز مساجد محور کمک رسانی به آسیب دیدگان کرونا شده و حتی با کادر درمان در برخی مواضع همکاری کرده اند. برای مثال تنها در یک مورد کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها» با همراهی و کمک خیرانی به ویژه از برنامه تلویزیونی «سمت خدا»، قریب به 400 هزار بسته گوشت قربانی را تهیه و میان نیازمندان توزیع کرده است. این یک قلم از خدمات مسجدی ها به آسیب دیدگان اقتصادی این دوران سخت است.

 

وی درباره وظایف نهادهای متولی امر مسجد مقابل مسجدی ها و بچه های مسجد، خاطرنشان کرد: مسجدی ها وظیفه خود را به خوبی می دانند لذا ما وظیفه داریم این زحمات و خدمات را انعکاس دهیم و در گام بعد استعدادهای نوجوان و جوانان مسجدی را شناسایی و پرورش دهیم. با توجه به آنکه از گذشته تابستان محل حضور و تجمع بچه ها مسجد بوده است باید استعدادها شناسایی و تجلیل شوند. چنان که در کانون های فرهنگی هنری نیز سلسله رویدادهای فهما برگزار و از این استعدادهای بچه های مسجد تجلیل می شود.

 

پایان پیام/ 9