نقش اثرگذار کانون های مساجد درتحقق ماموریت های حوزه فرهنگ و هنر

نقش اثرگذار کانون های مساجد درتحقق ماموریت های حوزه فرهنگ و هنر

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
زارع با بیان اینکه کانون های مساجد با اجرای طرح های ملی فهما و ایران قوی درصدد عملیاتی شدن گفتمان مسجدمحوری در همه امور جامعه هستند، گفت: خرسندیم که بسیاری از ماموریت های حوزه فرهنگ و هنر به مدد همین کانون ها در مساجد روستایی وشهری محقق می شود.

«عباس زارع» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری ضمن گرامیداشت «‌روز جهانی مساجد» و تسلیت به مناسبت ایام حزن و اندوه شهادت مظلومانه سید الشهدا(ع) و یاران آن حضرت، با تأکید بر اینکه نکوداشت مساجد نباید به‌روز خاصی نظیر سالروز تأسیس کانون‌های مساجد و یا روز جهانی مساجد، محدود شود، گفت: باید تبیین جایگاه و اهمیت این یادگار رسول گرامی اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) در طول سال موردتوجه همگان باشد. به‌گونه‌ای که مسئولین فقط احیای کارکردهای مساجد را فریاد نزنند بلکه در اندیشه عملیاتی شدن این خواست رهبری(حفظ الله ) باشند.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه از گذشته های دیرباز تا کنون مسجد به عنوان مکان مناسبی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، دینی، سیاسی و نظامی و برگزاری گردهمایی و ... بوده است، افزود: با ایجاد کانون های فرهنگی هنری در مساجد این کارکردهای مساجد پررنگ تر شده است.

 

وی با بیان اینکه کانون های مساجد در چندسال اخیر با اجرای طرح های ملی فهما و ایران قوی درصدد عملیاتی شدن گفتمان مسجدمحوری در همه امور جامعه اسلامی هستند، گفت: همچنین مساجد از دیرباز در عرصه‌های مختلفی نظیر حمایت از محرومین، پشتیبانی از جبهه، اعزام رزمندگان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، شورآفرینی برای مشارکت حداکثری در انتخابات و میزبانی از این مانور سیاسی و دینی مسلمانان،  کمک به سیل‌زدگان، آماده‌سازی زمینه ازدواج آسان جوانان، کارآفرینی و... خوش درخشیدند و امروزه هم در پی شیوع کرونا و اهمیت حفظ سلامت مردم و کمک به نیازمندان و بیماران، مساجد به عنوان پایگاه مهم و استراتژیک برای مدیریت رزمایش مواسات و همدلی برای دستگیری از نیازمندان و آسیب دیدگان کرونایی و حمایت از جبهه مقابله با این ویروس درقالب تولید و توزیع لوازم بهداشتی بدل شده اند.

 

زارع بابیان اینکه دغدغه مندی برای احیای کارکردهای مختلف مساجد باید در زندگی مردم و مسئولین جاری و ساری باشد، خاطرنشان شد: بچه های مساجد با همراهی کانون های فرهنگی هنری و پایگاه های مقاومت بسیج برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و کادرسازی برای آینده نظام در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب از زبان فرهنگ و هنر و ابزار نوین و تکنولوژی های روز در بستر فضای مجازی، استفاده نمایند.

 

وی به فعالیت هزار و 173کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مازندران اشاره کرد و افزود: خرسندیم که بسیاری از برنامه های و ماموریت های حوزه فرهنگ  و هنر به مدد و یاری همین کانون ها در مساجد روستایی و شهری محقق می شود.

 

زارع از افتخار آفرینی ارشاد مازندران در بحث روستاهای دوستدار کتاب و کسب عنوان روستای قرآنی ایران و...اشاره و اظهار کرد: کانون های مساجد استان همچنین در تحقق منویات رهبری در بحث کارآفرینی و حمایت از تولید داخلی نیز اقدامات شایسته تحسینی به منصه ظهور گذاشتند که کانون فرهنگی هنری شهید علی گرائیلی خرماکلا قائم شهر، کانون شهید بهشتی شهید آباد بابل، کانون اخلاص قائم شهر، کانون سجادیه آمل، کانون امام زمان(عج) روستای اطرب نکا و... از نمونه کانون های افتخار آفرین دیار علوی تبار مازندران هستند.

 

 

پایان پیام/ 286