حضور نمازگزاران در مساجد دشمنان اسلام را ناامید می کند/ لزوم تقویت کارکردهای اجتماعی و فرهنگی در مساجد

حضور نمازگزاران در مساجد دشمنان اسلام را ناامید می کند/ لزوم تقویت کارکردهای اجتماعی و فرهنگی در مساجد

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
حجت الاسلام شکریان‌امیری با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در مساجد، گفت: حضور نمازگزاران در مساجد امید دشمنان اسلام را به ناامیدی تبدیل می کند.

حجت‌الاسلام «ناصر شکریان‌امیری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، با اعلام اینکه مسجد مقدس‌ترین و محبوب‌ترین مکان و نزدیک‌ترین محل برای ارتباط با خدای متعال است، اظهار کرد: مسجد، محل گردهمایی مسلمانان و تجلی‌گاه پرشکوه انسجام و یک پارچگی ملت مسلمان است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه مسجد، نمادی استوار از تمدن اسلامی در طول تاریخ بوده و ارزش و اعتبار خود را میان مسلمانان حفظ کرده است، بیان کرد: حضور نمازگزاران در مسجد، امید دشمنان اسلام را به ناامیدی تبدیل کرد.

 

وی با اعلام اینکه مسجد، همواره نقش وحدت افرینی را در جامعه اسلامی ایفا کرده است، ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس و بسیاری از بحران های اجتماعی ، اثر گذاری این مرکز و قرارگاه فرهنگی (مسجد) را به خوبی درک کرده ایم و این نشان از اهمیت بالای آن در جوامع اسلامی و حتی در تاریخ اسلام است .

 

این مسئول تصریح کرد: در شرایط بحرانی شیوع این ویروس کرونا این مساجد هستند که توانسته اند به کمک و یاری ملت مسلمان بشتابند و در رعایت دقیق این موازین بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است مسجدی ها و فعالان حوزه دین بسیار موفق تر و مصمم تر رفتار کرده اند و این شیوه نامه ها  را به درستی و دقیق  رعایت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام شکریان‌امیری با تاکید بر اینکه کارکردهای مسجد منحصر به عبادت نیست، گفت: در طول تاریخ مسجد در همه زمینه‌های عبادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی نقش‌آفرین بوده و هست که اقامه نمازهای جمعه و جماعات در مساجد، آغاز یا پایان راهپیمایی‌ها به مساجد، برگزاری انتخابات در مساجد، فعالیت در زمینه مشارکت‌های اجتماعی از جمله رزمایش مواسات در دوران کرونا و همکاری نهاد نماز جمعه با ستاد مدیریت کرونا و اختصاص مصلاهای نماز جمعه به مرکز بستری، قرنطینه و واکسیناسیون کرونا بیان‌گر کارکردهای مختلف مساجد است که اینها را نیز قبله مساجد به عنوان مسیر حرکت و محراب مساجد بعنوان محتوای حرکت نشان می‌دهند.

 

وی با اشاره به شرایط حساس کنونی بیان کرد: دشمن با تمام قوا برای نابودی انقلاب و شیعه در تلاش است و ما باید دید و بینش مردم را نسبت به ارزش‌ها افزایش دهیم و امروز فرصت تبلیغ و استفاده از مسجد در اختیار ما است و نباید از آن غفلت کنیم.

 

پایان پیام/ 708