یکی از شاخصه های مهم مساجد حضور فعال کانون های فرهنگی و هنری است

یکی از شاخصه های مهم مساجد حضور فعال کانون های فرهنگی و هنری است

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
موسوی یکی از شاخصه های مهم مساجد را حضور فعال کانون های فرهنگی و هنری دانست و افزود: مساجد تاثیر بسزایی در رشد و تعالی جامعه اسلامی دارند و کاربرد آنها فقط برای ادای فریضه نماز و دعا و نیایش نیست.

«سید جعفر موسوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به روز جهانی مسجد اظهار کرد: اگر بخواهیم تمدن نوین اسلامی را طبق سند گام دوم انقلاب اسلامی عملیاتی کنیم مطمئنا مهمترین و اصلی ترین پایگاه آن مساجدی است که خود را به مسجد تراز اسلام و انقلاب نزدیک می کنند خواهد بود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری باقر العلوم (ع) مسجد امام محمد باقر (ع) آبادان یکی از شاخصه های مهم مساجد را حضور فعال کانون های فرهنگی و هنری دانست و افزود: مسجد فقط برای ادای فریضه نماز نیست، بلکه برای همه امورات می توانیم برنامه های مختلف داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه مساجد تاثیر بسزایی در رشد و تعالی جامعه اسلامی دارند تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی که فعالیت در اکثر مشاغل آزاد خطر ابتلا به بیماری کرونا بسیار تهدید کننده است و اکثریت اصناف سرپرستان خانوارها هستند متاسفانه در این ایام دچار اختلال شغلی شده و در امرار معیشت خود به مشکل جدی  برخورده اند، لذا مساجد در این زمینه می توانند نقش بسزایی در تامین گوشه ای از مایحتاج آنان ایفا کنند.

 

موسوی اضافه کرد: مساجد با همراهی کانون های فرهنگی هنری می توانند با کمک های نقدی و غیرنقدی که از سوی مردم و خیرین جمع آوری می کنند تا حدودی و حدالامکان از فشار مالی خانوار ها ولو کمک های کوچک بکاهند.

 

وی به ارتباط جوانان با مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: قشر جوان نماینده نسل جدید و مدام در حال تغییر و تحولات در هر جامعه ای هستند. لذا همانگونه که مشاهده می شود خروجی مساجد بر آمده جوانان نخبه علمی، فرهنگی، اجتماعی است که می توانند در جامعه مسئولیت های مختلف کشوری را بر عهده بگیرند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری باقر العلوم (ع) مسجد امام محمد باقر (ع) آبادان با بیان اینکه مساجد می توانند برای جذب جوانان دارای بسترهای مختلف و مناسبی باشند تاکید کرد: مهمترین پایگاه برای جذب جوانان و اُنس گرفتن با آنها مساجد هستند، یک جوان مسجدی می تواند در مهمترین مسائل یک کشور بصورت جهادی وارد عرصه شود به عنوان مثال می توان گفت که گروه های جهادی متشکل از جوانان مسجدی اند و می بینیم که در مناطق محروم و در مسائل مختلف پای کار بودند و هستند.

 

وی با اشاره به اینکه این ها همگی بر گرفته از رابطه و بستر خوبی است که در مسجد برای جوانان فراهم می شود، بر نقش مساجد در جامعه نیز تاکید کرد و گفت: مساجد می بایست مرکز انقلاب و تدوام آن باشد، انقلاب ما برگرفته از نیروهایی که از دل جامعه بیرون آمدند، پرورش یافتند و با مساجد ارتباط گرفتند بود.

 

موسوی یاد آور شد: آنچه که از بررسی نقش مسجد در صدر اسلام به دست می آید، جامعیت آن در همه زمینه های عبادی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی، نظامی، قضایی و ... بوده، لذا برای اینکه جامعه ای سالم و در راستای دین اسلام داشته باشیم باید همواره مسجد و مردم و بالعکس کنار هم باشند.

 

پایان پیام/ 660