اجرای هفت مرحله طرح مواسات و همدلی در کانون های مساجد استان زنجان

اجرای هفت مرحله طرح مواسات و همدلی در کانون های مساجد استان زنجان

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
به گفته حجت الاسلام یارمحمدی، طرح همدلی و مواسات کانون های مساجد زنجان در هفت مرحله توزیع گوشت قربانی به ارزش ۳ میلیارد تومان با همکاری برنامه سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه(س) اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان امروز در ویژه برنامه ای به مناسبت روز جهانی مسجد در شبکه اشراق زنجان اظهار کرد: بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با 31 مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است؛ در سال 1348 در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد.

 

حجت الاسلام یارمحمدی با اشاره به اینکه تمام مسجدی ها فارغ از هر دین و مذهبی این روز را گرامی می دارند، گفت: روز جهانی مساجد فرصت مناسبی برای ایجاد هم افزایی بین مسجدی ها است.

 

وی به جایگاه مسجد در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره می فرمایند: در مسجد طراز اسلامی، شور و بهجت عبادت خالص با نشاط زندگی پاک و خردمندانه و سالم، در هم می‌آمیزد و فرد و جامعه را به طراز اسلامی آن نزدیک می‌کند.پ

 

این مسئول با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) که می فرمایند: زمانی خداوند بنده ای را دوست داشته باشد او را قیم و خدمتگزار مسجد قرار می دهد، گفت: علیرغم شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد در یک بازه زمانی از سال گذشته، کارهای خوبی در مساجد انجام شده است.

 

حجت الاسلام یارمحمدی به طرح مواسات و کمک های مومنانه در مساجد اشاره کرد و گفت: در این طرح که با همکاری برنامه سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه(س) اجرا شد، در هفت مرحله گوشت گرم به ارزش 3 میلیارد تومان با همراهی کانون های مساجد استان زنجان بین نیازمندان توزیع شد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در ادامه به اجرای طرح فهمای 3 در سال جاری از عید غدیر تا سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: طرح شنبه های کتاب یکی از طرح های فهما است که به مدت 2 سال در کانون های مساجد استان زنجان اجرا می شود.

 

وی از استمرار این طرح در کانون های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد و گفت: در این طرح روزهای شنبه هر هفته یا هر ماه کتاب هایی از سوی امام جماعت و فعالان کتاب برای بچه های مسجد و نمازگزاران معرفی می شود و در قالب مسابقات کتابخوانی و حلقه های معرفتی درخصوص این کتاب ها بحث و گفتگو می شود.

 

حجت الاسلام یارمحمدی به طرح سه شنبه های تکریم نیز به عنوان یکی از طرح های در حال اجرا در کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای تکریم خیرین، کارآفرینان، معلمان، پرستاران، خانواده های شهدا و تمام زحمت کشان محله اجرا می شود.

 

وی در پایان از اجرای طرح تلاوت نور در تمام مساجد استان زنجان خبر داد و گفت: در حال حاضر 382 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان فعالیت می کند که تا پایان امسال به 400 باب خواهد رسید.

 

پایان پیام/ 693