طرح پاتوق کتاب مجازی برگزار می شود

طرح پاتوق کتاب مجازی برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
محمد مهدوی گفت: یکی از برنامه های فرهنگی کانون نورالرضا، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و در همین راستا طرح پاتوق کتاب را به صورت مجازی برگزار می کند.

«محمد مهدوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از برنامه های فرهنگی کانون نورالرضا، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و در همین راستا طرح پاتوق کتاب را به صورت مجازی برگزار می کند.


مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا عنبرآباد افزود: این طرح مشتمل بر دوره مطالعه یک کتاب خوب و مفید به صورت گروهی است که از فردا با معرفی کتاب هفت شهر عشق آغاز می شود.


وی بیان کرد: از آنجایی که در ماه محرم قرار داریم بنابراین کتاب هفت شهر عشق که نگاهی نو به حماسه عاشورا دارد، را انتخاب کردیم و این طرح در سطح هفت شهرستان جنوبی کرمان اجرا می شود.


 مهدوی ابراز کرد: طرح پاتوق کتاب، با حضور یک استاد برجسته برگزار می شود و علاقمندان با حضور در این دوره از طریق سیر مطالعاتی کتاب هفت شهر عشق با حماسه عاشورا بیشتر آشنا می شوند.


مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا عنبرآباد ادامه داد: سیر مطالعاتی این کتاب تا پایان ماه صفر ادامه دارد و در انتها نیز به صورت مجازی آزمون برگزار شده و به نفرات برگزیده نیز جوایزی اهدا می شود.


وی اظهار کرد: البته قصد داریم طرح پاتوق کتاب را به شکل دائمی ادامه دهیم و هر بار سیر مطالعاتی یک کتاب مفید و ارزشمند را برگزار کنیم.


مهدوی اضافه کرد: به افرادی که در این طرح کتابخوانی شرکت کنند در پایان دوره یکساله گواهی نامه پایان دوره اعطا می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا عنبرآباد تاکید کرد: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال های اخیر که به مناسبت های مختلف آن را گوشزد کرده اند، مقوله کتاب و کتابخوانی است بنابراین تصمیم گرفتیم در لبیک به فرمایش رهبری برای افزایش سرانه مطالعه، طرح پاتوق کتاب را راه اندازی کنیم.


وی عنوان کرد: اصلی ترین هدف تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است و از آنجایی که دشمنان با ایجاد شبهه اعتقادات دینی ما را مورد هدف قرار داده اند به همین منظور در این سیر مطالعاتی، کتاب هایی مورد مطالعه قرار می گیرند که بتوانند به تقویت اعتقادات دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی کمک کنند.


مهدوی یادآور شد: در کنار اجرای طرح پاتوق کتاب، شنبه هر هفته نیز طرح ملی شنبه های کتاب با معرفی یک کتاب مفید و ارزشمند برگزار می‌شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا عنبرآباد در خاتمه با بیان این مطلب که علاقمندان از هفت شهرستان جنوبی کرمان می توانند در این مسابقه شرکت کنند، از همکاری گروه های جهادی فدائیان رهبر، فدائیان عدالت و انصار الزهرا (س)، کتابخانه عمومی فاطمه الزهرا (س) رودبار  جنوب و موسسه قرآنی امیرالمؤمنین علی (ع) عنبرآباد در اجرای این طرح تشکر کرد. 

پایان پیام/ 586