مسجد در پاسخ به نیازهای معنوی جوانان نقش مهمی ایفا می کند

مسجد در پاسخ به نیازهای معنوی جوانان نقش مهمی ایفا می کند

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسجد می تواند در برآوردن و پاسخ به نیازهای معنوی جوانان نقش مهمی ایفا کند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «محمدعلی پیرسبزی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی مسجد پیامی به شرح ذیل صادر کرد:

 

«سم الله الرحمن الرحیم»

مسجد به عنوان بهترین بنا و مکان در حوزه فرهنگی، تجلی‌گاه ارتباط با خداوند قادر و متعال، اتحاد، ملجاء وحدت بین قشرهای مختلف و به عنوان مهم ترین و شاخص ترین  کانون پرورش فکری، اعتقادی، دینی و اجتماعی است.

مسجد مهم ترین پایگاه انسان ساز، مکانی مقدس برای عبادت و مراسم جمعی امت بزرگ اسلام در همه سرزمین ها است که دارای کارکردهای مهمی در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تعلیمی دارد

جوانان عزیز، سرمایه های عظیم مملکت هستند که شخصیت واقعی آنان در دوره جوانی شکل می گیرد؛ روحیه کمال جویی، تربیت و اخلاق انسانی و همبستگی اجتماعی از جمله مهم ترین نیازهای معنوی خود را در پایگاه بزرگ و ارزشمندی به نام  مسجد به دست می آورند.

آنچه مسلم است مسجد می تواند در برآوردن و پاسخ به نیازهای معنوی جوانان نقش مهمی ایفا کند . خیرخواهی، مسئولیت پذیری و صراط شناسی از جمله زمینه های معنوی است که با حضور در مساجد به دست می آید و تقویت می شود .

امروز  مسجد قلب تپنده ای است که در آن آسمانها با هم پیوند می خورند و مؤمنین در برابر خالق یکتا و بی همتا لب به حمد و ثنای معبود می گشایند و هماهنگ با یکدیگر سرود توحید را زمزمه می کنند.

بی شک رمز موفقیت، اقتدار و عزت جامعه اسلامی احترام و تکریم مساجد است که باید این مهم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

بر خود وظیفه می دانم ضمن گرامی داشت این روز بزرگ اسلامی، از همه کسانی که در عرصه های مختلف به مسجد و مسجدیان خدمت می کنند قدردانی نمائیم و سعادت و سلامت آنها را از درگاه حضرت حق آررزو دارم.

پایان پیام/ 82