«چله عاشورايی با شهدا» در کانون انصار الزینب(س)آستانه اشرفیه

«چله عاشورایی با شهدا» در کانون انصار الزینب(س)آستانه اشرفیه

تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱۴۰۰
پیرخندان از برگزاری مراسم «چله عاشورايی با شهدا» با بهره‌گیری از فضای مجازی به همت کانون انصار الزینب(س) روستای لب دریا خبرداد.

«مژگان پیرخندان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با تسلیت ماه محرم، ویژه برنامه‌های کانون انصارالزینب(س) مسجد صاحب الزمان (عج) روستای لب دریا را در ایام سوگواری سالار شهیدان، امام حسین(ع) مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: سوگواری امسال ماه محرم به دلیل شیوع کرونا با محدودیت و بدون دسته روی برگزار شد اما به منظور سیاه‌پوش کردن روستای لب دریا، پرچم‌های ابا عبدالله الحسین (ع) به درب منازل و کسبه محل اهدا شد که نخستین گام کانون جهت ادای دین به سید و سالار شهیدان بود.

 

مدیر کانون انصارالزینب(س) روستای لب دریا از برگزاری ویژه‌برنامه سوگواری محرم در مسجد صاحب الزمان(عج) خبر داد و گفت: این ویژه برنامه که تا سوم امام ادامه داشت با سخنرانی حجت الاسلام «محمدی» و نوای «سیدمصطفی نبی زاده » و بقیه مداحان هیئتی در فضای باز و حیاط مسجد همراه بود.

 

وی با بیان اینکه کانون انصار الزینب(س) با مشارکت نوجوانان و جوانان میزبان عزاداران محرم بود افزود: در شب اول محرم شال عزای حسینی و سربند "یا حسین (ع)" با حضور امام جمعه بندر کیاشهر به نوجوانان و مداحان هیئت اهدا شد. 

 

پیرخندان تهیه و توزیع غذای نذری در شب هفتم و نهم محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: به دلیل بهره‌مندی اهالی روستا از ویژه برنامه‌های عزاداری، تمام مراسم‌ها به صورت زنده از شبکه اجتماعی کانون پخش می‌شد.

 

وی برپایی موکب سلامت در روز تاسوعای حسینی را از دیگر برنامه‌های کانون اعلام کرد و اذعان داشت: در این موکب از عزاداران با بسته‌های سلامت شامل ماسک و دستکش، مواد ضدعفونی کننده به صورت اسپری تک نفره، آب معدنی و بسته‌های تغذیه پذیرایی شد.

 

مدیر کانون انصار الزینب(س) روستای لب دریا به برنامه‌های شب شام غریبان ابا عبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و یادآور شد: این برنامه‌ها با ختم زیارت عاشورا  و نذر گلاب و گل، شله زرد، کیک و آبمیوه بر سر مزار هشت شهید والا مقام روستای لب دریا همراه بود که خواهران عضو کانون با روشن کردن چراغ و شستن مزار با گلاب به این شهدای بزرگوار توسل کرده و سلامتی همه مسلمانان و ریشه‌کن شدن بیماری کرونا را خواستار شدند.

 

وی از برگزاری مراسم «چله عاشورايی با شهدا» خبر داد و بیان کرد: این مراسم که از روز اول محرم آغاز شده و تا اربعين حسينی ادامه دارد با بهره گیری از فضای مجازی برگزار می‌شود.

 

پیرخندان تصریح کرد: این مراسم هر روز به نيابت از يک شهيد و قرائت زيارت عاشورا در شبکه‌های اجتماعی کانون در تلگرام، واتساپ، اينستا به آدرس @kanoon-ansar-zeynab برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به روز جهانی مسجد، با بیان اینکه مساجد سنگر و قرارگاه عبادی، سیاسی، اجتماعی، علمی، فرهنگی و هنری هستند و باید کارکردهای مختلف از آن استخراج شود اعلام کرد: به منظور گرامیداشت روز جهانی مسجد، نمایشگاه عکس " قرآن، هنر و مسجد"  در فضای باز مجاور مسجد دایر و کارکردهای کانون انصار الزینب برای عموم به نمایش گذاشته شد.

 

پایان پیام/ 84