وجود مساجد فعال و پویا فقر و آسیب های اجتماعی را به حداقل می رساند

وجود مساجد فعال و پویا فقر و آسیب های اجتماعی را به حداقل می رساند

تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱۴۰۰
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد از مساجد به عنوان نماد فرهنگ و پیشرفت هر جامعه، منطقه و محله ای یاد کرد و گفت: در هر منطقه و محله ای که مسجد فعال و پویا وجود داشته باشد، فقر و آسیب های اجتماعی به حداقل می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «موسی برسیاه» ظهر امروز (1 شهریور ماه) در آئین گرامی داشت روز جهانی مسجد و تجلیل تعدادی از ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد که به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در مسجد جامع صاحب الزمان (عج) یاسوج برگزار شد، ضمن تسلیت ایام ماه محرم، اظهار کرد: آنچه به عنوان منشور امور مساجد استان محسوب می شود مواردی است که در اوایل انقلاب حضرت امام راحل عظیم الشان با محوریت مسجد در دستور کار خود قرار داده اند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد پایگاه های بسیج و بسیجیان را همراه همیشگی مساجد دانست و افزود: مساجدی که پایگاه های بسیج فعال و پویایی دارند، به عنوان مساجد الگو و نمونه مطرح هستند.

وی ضمن تاکید بر اینکه رسالت مسجد و پایگاه های مقاومت بسیج مشترک و همه در یک راستا حرکت می کنند، ادامه داد: مهم رسالت این مجموعه ها تربیت دینی، انجام فعالیت های فرهنگی و کارکردهای اجتماعی است.

حجت الاسلام برسیاه از مساجد به عنوان نماد فرهنگ و پیشرفت هر جامعه، منطقه و محله ای یاد کرد و گفت: در هر منطقه و محله ای که مسجد فعال و پویا وجود داشته باشد، فقر و آسیب های اجتماعی به حداقل می رسد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود مساجد در مناطق مختلف این استان، خاطرنشان کرد: بیشتر مساجد شهر یاسوج دارای امام جماعت فعال، پویا و جوان بوده که این اقدام ارزشمند به همت تبلیغات اسلامی استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات مساجد دارای مشکلات مسکن و معیشتی هستند، خواستار همکاری مردم و مسئولان جهت رفع این مشکلات شد.

حجت الاسلام برسیاه هیئت امنای مساجد را فعال و پویا دانست و اذعان کرد: برخی از افراد که به کهولت سن رسیده اند با مشورت با خود آنها، جوانان فعال را جایگزین می کنیم و از نظر مشورتی بزرگان نیز بهره مند خواهیم شد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تشکیل شورای امور مساجد، اظهار کرد: این شورا متشکل از افراد نخبه تشکیل شده و بودجه و تمکن مالی ندارد.

وی از کلنگ زنی چهار مسجد در مدت زمان حدود 6 ماهه حضور خود در این مسئولیت سخن به میان آورد و گفت: تعدادی زمین برای ساخت مسجد وجود دارد و در این زمینه نیازمند حمایت خیرین و افرادی که تمکن مالی دارند هستیم.

حجت الاسلام برسیاه با اشاره به نشست هایی که با برخی از اعضای هیئت امنا و اعضای مسجد شهر یاسوج داشته، خاطرنشان کرد: همه مساجد شهر فعالیت خوبی دارند ولی مسجد جامع صاحب الزمان (عج) در محوریت قرار دارد و اقدامات ارزشمندی از جمله تهیه جهیزیه نیازمندان، اردوهای زیارتی و سیاحتی، اوقات فراغت، کسب مدال ها و رتبه های استانی و شهرستانی، فعالیت های هنری و ... در دستور کار این مسجد بوده و الگویی برای سایر مساجد است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار توجه به نهضت مسجدسازی شد و گفت: تلاش می شود در ترکیب اعضای هیئت امنای هر مسجد یک خانم به عنوان نماینده بانوان مسجدی فعالیت داشته باشد.

پایان پیام/ 82