کمک شهرداری به ۱۴۰۰ مسجد پایتخت

کمک شهرداری به ۱۴۰۰ مسجد پایتخت

تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱۴۰۰
معاون فرهنگی و اجتماعی شهر تهران با اشاره به حمایت های شهرداری از مساجد گفت: در محرم حسینی از ۱۴۰۰ مسجد تهران حمایت صورت گرفت.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد،محمدرضا جوادی یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران در صحن شورای شهر در قالب ارائه گزارش به شورای ششمی‌ها، اظهار داشت: شهرداری تهران ۳۴۳ سرای محله و ۱۹۰ سالن اجتماعات و آمفی‌تئاتر دارد و ۲۰ مددسرا، ۲ سامان‌سرا و ۱۰ مجمتع بهاران نیز در پایتخت دایر است. همچنین ۵۶ مجموعه آبی و ۱۶۳ مجموعه غیرآبی، زیرمجموعه سازمان ورزش است.



وی ادامه داد: اقدامات رویکردی ما در شهرداری بر مبنای عدالت توزیعی، التیام‌بخشی، مشارکت اجتماعی و نشاط اجتماعی بوده است که برگزاری نوروزگاه، شادستان، کنسرت آنلاین و مسابقات نقاشی شهری که من دوست دارم، همچنین کوچه‌های دوستی از جمله این موارد است.



معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران ادامه داد: در جهت مقابله با کرونا، ۶ بوستان فرامنطقه‌ای به عنوان مرکز واکسیناسیون خودرویی راه‌اندازی شده و ۲۲ سوله بحران و مجموعه ورزشی در این زمینه فعال است.



جوادی یگانه گفت: برای محرم نیز علاوه بر کمک به ۱۴۰۰ مسجد تهران برای سیاهپوشی، حمایت از خانه مداحان نیز انجام گرفت و نمایشگاه عطر سیب نیز برگزار شد. همچنین اجرای ۲۸۰ برنامه کوچه‌های حسینی نیز داشتیم و از ۲۰۰ پیرغلام و خادم حسینی نیز تقدیر شد.



معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران به احداث دو گرمخانه ویژه مردان و زنان در مناطق ۵ و ۱۲ در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: باشگاه داوطلبان اجتماعی شهر تهران و مجمع خیرین مناطق بیست و دوگانه نیز راه‌اندازی شده است و پویش چهارراه کودک را داشته‌ایم. همچنین خدمات در گرمخانه‌ها شبانه‌روزی شده است.



وی خاطرنشان کرد: رویکرد اجتماعی و فرهنگی به همه مسائل مدیریت شهری و وجود برنامه‌های شفاف و انگیزشی برای آحاد مردم از رویکرد‌های تهران ۱۴۰۰ بوده و افزایش زیست‌پذیری شهری، همچنین نگاه به سیر تاریخی یکصدساله شهر و تحقق عدالت اجتماعی در خدمات‌دهی از اهداف کلی رویکرد تهران ۱۴۰۰ است. برهمین مبنا، دو پویش اصلی جان تو جان شهر و پویش نور، شهر و امید ویژه اعیاد مذهبی برگزار شد.

 

پایان پیام/ 40