ضرورت احیای کارکردهای واقعی مساجد جهت تقابل با فرهنگ های بیگانه

ضرورت احیای کارکردهای واقعی مساجد جهت تقابل با فرهنگ های بیگانه

تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱۴۰۰
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با احیای کارکردهای واقعی مساجد و اراده های مردم و جوانان این مرز و بوم می توان به تقابل با فرهنگ های بیگانه برخاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (1 شهریور ماه) در آئین گرامی داشت روز جهانی مسجد و تجلیل تعدادی از ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد که به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در مسجد جامع صاحب الزمان (عج) یاسوج برگزار شد، ضمن تسلیت ماه محرم و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان، اظهار کرد: مساجد از صدر اسلام تاکنون دارای کاردهای مختلفی هستند که باید از این ظرفیت ها جهت ساماندهی به امورات مردم و جامعه استفاده کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار شکل گیری روحیه و اراده جمعی در مساجد شد و گفت: مساجد باید نسبت به فقرا و نیازمندان جامعه احساس مسئولیت داشته باشند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه باید کارکردهای واقعی مسجد در جامعه فعال شوند، خاطرنشان کرد: در مرکز استان توجه خاصی به ساخت مسجد صورت نگرفته و در جایی که ضرورت ساخت مسجد احساس می شود، مسجدی ساخته نشده است.

 

آیت الله حسینی گریزی به بحث معماری اسلامی در ساخت و ساز مساجد استان زد و یادآور شد: معماری اسلامی از نظر روحی تاثیر ارزشمندی بر انسان و جامعه داشته و باید در ساخت و سازهای مساجد رعایت شود.

 

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: در ورودی شهرها اثری از مسجدی که دارای معماری اسلامی باشد وجود ندارد و به عنوان یک خلاء احساس می شود.

 

وی به مشکلات و توطئه های دشمنان بر علیه نظام و انقلاب اسلامی به ویژه نسل نوجوان و جوان جامعه اشاره کرد و افزود: اگر کارکردهای واقعی مساجد احیاء شود، شاهد رفع بسیاری از مسائل در جامعه خواهیم بود.

 

آیت الله حسینی تصریح کرد: با احیای کارکردهای واقعی مساجد و اراده های مردم و جوانان این مرز و بوم می توان به تقابل با فرهنگ های بیگانه برخاست.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گریزی به وضعیت لباس های موجود در بازار و عفاف و حجاب زنان و دختران زد و گفت: لباس زن لر، لباس حیا، عفت، شرافت و ... بود، ولی هم اکنون در بازار شهرها لباس های زننده و ناهنجار عرضه می شود.

 

وی از زحمات و تلاش های اعضای هیئت امنا و ائمه جماعات و پایگاه های بسیج مساجد تقدیر و تشکر کرد و گفت: مسجد در قبال افراد، اخلاق و عیار جامعه مسئولیت دارد و باید کارکردهای واقعی این مکان مقدس احیاء شود.

پایان پیام/ 82