نقالی عاشورایی در مساجد و هیئت های زنجان به اجرا درآمد

نقالی عاشورایی در مساجد و هیئت های زنجان به اجرا درآمد

تاریخ انتشار : ۲ شهريور ۱۴۰۰
به مناسبت ایام سوگواری و عزاداری سالار شهیدان مراسم نقالی عاشورایی با اجرای حمیدرضا محمدلو نقال و بازیگر جوان و از هنرمندان مسجدی به مدت ده شب در مساجد زنجان به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، به‌مناسبت ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حسین‌بن‌علی(ع) نمایش نقالی عاشورایی توسط دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری استان زنجان و با همکاری کنگره ملی 3535 شهید استان و با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد و هیئت‌های مذهبی سطح شهر اجرا شد.

 

اجرای نقالی عاشورایی یکی برنامه‌های حوزه هنری استان زنجان به مناسبت ایام سوگواری عزاداری اباعبدالله الحسین‌(ع) بود که در دهه اول ماه محرم به مدت ده شب در هیئت‌ها و مساجد استان زنجان از قبیل مسجد حضرت فاطمه‌الزهرا(س) واقع در خیابان سرجنگلداری، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در خیابان فرودگاه و هیئت رقیه خاتون در کوی وحدت برگزار شد.

 

حمیدرضا محمدلو نقال و بازیگر نوجوان از هنرمندان مسجدی و توانای استان است که برای اولین بار ده نسخه‌ نقالی برای ده شب در شش نقل با مضامین نقل حرّبن یزید ریاحی، نقل حضرت علی‌اکبر‌(ع) در دو بخش، حضرت علی اصغر(ع)، حضرت قاسم‌(ع)، حضرت ابوالفضل العباس‌(ع) در دو بخش و نقل امام حسین‌(ع) در سه بخش برای ایام محرم، خود نگارش و اجرا کرده بود که در نوع خود بی‌نظیر است.

 

وی یکی از هنرمندان دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد و با استعداد استان و حائز رتبه سوم کشوری جشنواره نقشا است که از سن 8 سالگی در محضر اساتیدی چون مرشد محسن میرزاعلی، استاد امیر سهامی تلمذ نموده و موفق به کسب 2 مقام کشوری و پنج مقام استانی در این رشته شده است.

 

پایان پیام/ 73