از ساخت خانه برای محرومان تا حمایت از مشاغل خانگی به نام امام سجاد(ع)

از ساخت خانه برای محرومان تا حمایت از مشاغل خانگی به نام امام سجاد(ع)

تاریخ انتشار : ۲ شهريور ۱۴۰۰
آخوندی با شرح محورهای فعالیت مرکز نیکوکاری امام سجاد (ع)، گفت: در طول چند ماهه کسب مجوز و آغاز فعالیت، در زمینه حمایت از مشاغل خُرد و خانگی، ساخت خانه برای محرومان، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و آزادی زندانیان ورود کرده‌ایم.

«احمد آخوندی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به آغاز فعالیت مرکز نیکوکاری امام سجاد (ع) پس از دهمین کنگره بین المللی «امام سجاد (ع)»، اظهار کرد: این مرکز در راستای اهداف موسسه سجادیه و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) راه اندازی شده است تا علاوه بر کمک های معمول برخی نیکوکاری ها، فعالیت های دیگری را هم انجام دهد.

 

مدیرعامل مرکز نیکوکاری امام سجاد (ع) ادامه داد: یکی از این محورها اشتغال‌زایی است که در این راستا مرکز از کارگاه های کوچک و خانگی و نیز مشاغل خانگی در چندین مورد حمایت کرده است تا از این طریق معیشت خانوارها تامین شود.

 

وی تصریح کرد: از دیگر محورهای فعالیت مرکز نیکوکاری امام سجاد (ع) ساخت خانه برای محرومان است که از طریق رایزنی با ائمه جمعه به نام امام سجاد (ع) در حال انجام است.

 

آخوندی تهیه و توزیع بسته های معیشتی را دیگر محور فعالیت مرکز نیکوکاری امام سجاد (ع) برشمرد و گفت: چنان که در دهه امامت و ولایت و نیز دهه نخست محرم حسینی بالغ بر 150 میلیون تومان بسته های معیشتی شامل گوشت و مرغ، برنج، روغن و .. را میان خانواده های نیازمند توزیع کردیم.

 

وی تاکید کرد: با توجه به رویکرد موسسه سجادیه که بین المللی است کوشیده ایم کمک ها را به خانواده های اتباع نیازمند از جمله خانواده های محروم افاغنه هم اختصاص دهیم. همچنین، ایتام را هم تحت پوشش داشته ایم.

 

آخوندی با بیان اینکه این فعالیت ها طی چند ماهه کسب مجوز مرکز انجام شده است، خاطرنشان کرد: پیش از راه اندازی مرکز نیکوکاری، همه ساله ذیل برنامه های کنگره بین المللی «امام سجاد (ع)» و از طریق رایزنی با دادگستری و ستاد دیه، تعدادی از زندانیان را آزاد کرده ایم امسال مرکز هم به این جریان پیوسته و در این براه فعالیت هایی دارد.

 

پایان پیام/ 9