فعالان مساجد نسبت به مسائل پیرامون مسجد محله و منطقه خود بی تفاوت نباشند

فعالان مساجد نسبت به مسائل پیرامون مسجد محله و منطقه خود بی تفاوت نباشند

تاریخ انتشار : ۲ شهريور ۱۴۰۰
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از فعالان مسجدی خواست نسبت به مسائل پیرامون مسجد محله و منطقه خود احساس مسئولیت کرده و بی تفاوت نباشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز در آئین گرامی داشت روز جهانی مساجد ضمن تسلیت ماه محرم، اظهار کرد: مسجد نخستین نقطه ای بود که زیر آب بیرون آمد و عبادتگاه مردم شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: زندگی بدون عبادت و معرفت نسبت به خداوند زندگی نبوده، بلکه مردگی است.

 

وی با اشاره به اینکه انسان با عبادت و پرستش خداوند در مسجد می تواند مسیر کمال را طی کند، افزود: مسجد محور زندگی انسان در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده و اگر زندگی بشر در همه این ابعاد بر محوریت مسجد باشد، زندگی چنین انسانی در همه ابعاد هدایت شده خواهد بود.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: مسجد ظرفیت ارزشمندی دارد که باید به بهترین نحو از این ظرفیت ها در راستای رشد و کمال جامعه و رسیدن به قله های پیشرفت استفاده کنیم.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مسجد تنها محل عبادت انسان ها نیست، بلکه مکانی برای پیگیری مسائل فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و سایر امورات است که می توان با تصمیم گیری اصولی در راستای حل مشکلات هر منطقه و محله تلاش کرد.

 

وی تاکید کرد: فعالان در این مکان امن الهی باید بتوانند محیط، مسائل و مشکلات اطراف مسجد را رصد کرده و برای آنها چاره اندیشی کنند.

 

آیت الله حسینی از فعالان مسجدی خواست نسبت به مسائل پیرامون مسجد محله و منطقه خود احساس مسئولیت کرده و بی تفاوت نباشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیامبر، اسلام قوی، غنی و توسعه یافته را دنبال می‌کرد، به همین منظور مسجد را محور قرار داد و اسلام به واسطه همین محوریت رشد و توسعه پیدا کرد.

پایان پیام/ 82