مساجد قلب تپنده برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی هستند

مساجد قلب تپنده برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی هستند

تاریخ انتشار : ۲ شهريور ۱۴۰۰
جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد گفت: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی مساجد قلب تپنده بوده و باید به اهمیت و نقش این مکان معنوی و الهی واقف باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سرهنگ «سید محمدلطیف ارجمند» امروز در آئین گرامی داشت روز جهانی مسجد و تجلیل تعدادی از ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد که به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، ضمن تسلیت ماه محرم و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان، اظهار کرد: هیچ دینی به اندازه اسلام برای مسجد و نقش آن در جامعه اهمیت قائل نیست.

 

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد گفت: مسجد در آیات، روایات و فرامین اسلامی در رسیدن به رشد و قرب الهی و همچنین مورد توجه پیامبر گرامی اسلام بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد و در هشت سال دوران دفاع مقدس مساجد نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

 

ارجمند یادآور شد: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی مساجد قلب تپنده بوده و باید به اهمیت و نقش این مکان معنوی و الهی واقف باشیم.

 

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد نقش هیئت امنا، پایگاه مقاومت و کانون های فرهنگی و هنری را در این عرصه به عنوان افسران جنگ نرم موثر دانست.

 

وی اظهار کرد: سازمان بسیج و سپاه پاسداران اسلامی در چهار بخش حکومت اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی با رویکرد مسجدمحوری نقش دارند.

 

ارجمند مساجد را قلب تپنده محلات دانست و افزود: این مکان ها برنامه های تربیتی، تشکیل حلقه های صالحین، خدمات رسانی و محرومیت زدایی، مبارزه با آسیب های اجتماعی و حاشیه نشینی، اشتغال زایی، دفاعی و امنیتی و ... را از اولویت های خود می دانند.

 

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد گفت: پایگاه های مقاومت خط اصلی مساجد هستند که با همکاری ائمه جماعات، هیئت امنا و دیگر فعالان مسجدی باید با وحدت و همدلی جهت پیشبرد امور تلاش کنند.

 

وی تصریح کرد: امام جماعت رئیس هر مسجد بوده و باید هم گرایی و همکاری بین همه ارگان های فعال در مساجد وجود داشته باشد تا بتوانند در انجام مسئولیت ها موفق عمل کنند.

 

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد گفت: اگر کار و فعالیت در هر زمینه برای رضای خدا و خدمت به خلق باشد، خداوند به فعالیت ها برکت می دهد.

پایان پیام/ 82