تقویت جبهه مقابله با جنگ نرم مستلزم احیای کارکرد فرهنگی مساجد است

تقویت جبهه مقابله با جنگ نرم مستلزم احیای کارکرد فرهنگی مساجد است

تاریخ انتشار : ۲ شهريور ۱۴۰۰
حجت الاسلام محمدی لائینی به نقش اثرگذار مادر خانواده برای مسجدی شدن اهل خانه اشاره کرد وگفت: توسعه و تجهيز فرهنگي مساجد با هدف تقویت جبهه مقابله با جنگ نرم مورد توجه بچه های مسجد باشد.

 حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن یادآوری نکوداشت «روز جهانی مساجد» اظهار کرد: نکوداشت مساجد نباید به‌روز خاصی نظیر سالروز تأسیس کانون‌های مساجد و یا روز جهانی مساجد، محدود شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید تبیین جایگاه و اهمیت این یادگار رسول گرامی اسلام(ص) در طول سال موردتوجه همگان باشد. به‌گونه‌ای که مسئولین فقط احیای کارکردهای مساجد را فریاد نزنند بلکه در اندیشه عملیاتی شدن این خواست رهبری(حفظ الله ) باشند.

 

وی با بیان اینکه خانه های خدا مثل خدا محترم هستند، افزود: همانطوری که پیغمبر(ص)، قرآن و امام محترم است مسجد هم خانه خدا و محترم است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه خانه خدا(مسجد) مثل خدا رحمت واسعه دارد، ادامه داد: مسجد همچنین محل عبادت، فرهنگ سازی، دیدار و هم نشینی با نیکان و... است.

 

وی با اشاره به جایگاه وحدت و همدلی که در اثر حضور در مسجد بین مسلمانان ایجاد می شود اشاره و اظهار کرد: مسجد باید جای فعالیت های بسیجی و اداره امور نیازمندان محلات باشد.

 

امام جمعه ساری با تاکید براینکه مسجد باید به دنبال مدیریت امورات محل باشد، افزود: مسجد باید به مردم منطقه و نمازگزاران خدمات فرهنگی، بهداشتی، درمانی، عبادی و... ارائه کند.

 

وی با بیان اینکه مساجد بهترین مکان برای تأمین نیازهای معنوی نوجوانان و جوانان محسوب می شوند، گفت: متاسفانه امروزه از ظرفیت مساجد خیلی استفاده نمی کنیم؛ اگر مسجد را جدی بگیریم مشکلات ما در حوزه جنگ نرم مرتفع می شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به نقش اثرگذار مادر خانواده برای مسجدی شدن اهل خانه اشاره کرد و افزود: باید با ایجاد جذابیت در مسجد برای بانوان، بها دادن به بانوان باتجربه و همراه کردن جوانان با آنها زمینه ساز حضور بانوان و دختران در مساجد باشیم.

 

وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی وظیفه‌دارند تا  کارکردهای مساجد را احیا کنند، تاکید کرد: مساجد خانه های خدا برزمین هستند باید مساجد را بزرگ بشماریم و از ظرفیت های این پایگاه های دینی برای تحقق پیشبرد اهداف عالیه انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

پایان پیام/ 286