قرارگاه تحول مساجد در شهرستان های مازندران تشکیل می شود

قرارگاه تحول مساجد در شهرستان های مازندران تشکیل می شود

تاریخ انتشار : ۲ شهريور ۱۴۰۰
حجت الاسلام عطاریه از ایجاد قرارگاه تحول مساجد در شهرستان های مازندران خبر داد و گفت: در بازه زمانی ۱۴-۲۸شهریور با حضور سردار«سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا و مسئولین شهرستانی این قرار گاه های تشکیل می شوند.

​به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی عطاریه» امروز(۲شهریور) در نشست اعضای شورای تحول مساجد استان مازندران در دفتر نماینده ولی فقیه درمازندران  از زمینه سازی برای راه‌اندازی گروه تخصصی در فضای مجازی جهت تبادل اطلاعات در حوزه فعالیت های مسجدی خبر داد و خطاب به اعضای این شورا اظهار کرد: پیگیری استانی در خصوص کارکرد برخی از شهرستان‌ها در خصوص ماموریت سازمانی محله‌محور تشکیل شورای محلات و مباحثی در این باره باید صورت بگیرد.

 

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه کربلا افزود: اجرای سند تحول دولت و طرح توسعه استان در راستای حل مسائل مساجد ضرورت دارد، بحث پیگیری مستمر و نظارت مستمر طرح تحول که دارای برکاتی است نیز باید مدنظر باشد.

 

وی ادامه داد: در بحث شناسایی مساجد شاخص از طریق بسیج اقدامات صورت گرفت اما شایسته است نهادهای مرتبط دیگر نیز به شناسایی بپردازند تا در نهایت یک نتیجه واحد ارائه شود.

 

حجت الاسلام عطاریه گفت: در ماه گذشته اختلافات مسجدی در حدود ۱۴ مسجد برطرف شد، ۳ پایگاه به مسجد منتقل شدند،  مکان قبلی هم مقرر شد یا به خانه عالم و یا مهدکودک تبدیل شود، تشکیل سوری قرارگاه محله در ۷۱ مورد انجام شد، ۴۳ گروه جهادی تشکیل شد، توجیح ۲۳۱ فرمانده حوزه با رویکرد تقویت مسجد نیز انجام شد.

 

وی عنوان کرد: در مواقع مواجه با چالش مستقیما از طریق دستگاه دولتی مرکزی پیگیری می‌کنیم و امیدواریم این اقدام تبدیل به یک فرهنگ شود، مقرر شد از ۱۴ الی ۲۸ شهریور ماه جاری اعضای شورای تحول باحضور سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا، قرارگاه تحول مساجد شهرستانی با همراهی امام جمعه، رئیس تبلیغات اسلامی، رئیس کمیته امداد شهرستان، رئیس اوقاف شهرستان، نماینده کانون های مساجد شهرستان تشکیل شود‌.

پایان پیام/ 286