همیشه مساجد اولویتم برای منبر هستند/ هم‌افزایی حداکثری مسجدی‌ها و هیئتی‌ها در دوره کرونا

همیشه مساجد اولویتم برای منبر هستند/ هم‌افزایی حداکثری مسجدی‌ها و هیئتی‌ها در دوره کرونا

تاریخ انتشار : ۳ شهريور ۱۴۰۰
بهتاش با بیان اینکه همیشه مساجد در اولویت وی برای انتخاب مجالس مذهبی بوده است، اظهار کرد: تلاش همه نهادهای مداحی کشور حضور حداکثری هیئت‌ها و برگزاری مجالس دینی در مساجد است.

«یدالله بهتاش» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه نهادهای حوزه مداحی و ذاکری اهل بیت (ع) همیشه برای برگزاری حداکثری مجالس مذهبی در مساجد تلاش می کنند، اظهار کرد: البته این را باید بدانیم که نباید به سمتی پیش برویم که مجالس خانگی تعطیل شوند زیرا در زمانی که حکومت های طاغوت مانع از برگزاری روضه ها و مجالس دینی به صورت علنی و در مساجد و تکایا می شدند، این خانه ها بودند که چراغ روضه و عزاداری را روشن نگاه داشتند.

 

این ذاکر اهل بیت (ع) افزود: قطعا باید اولویت همه اعم از مبلغان، ذاکران، شاعران و سایر فعالان در حوزه مجالس مذهبی، برگزاری برنامه ها در مساجد باشد ولی این موضوع نباید موجب تعطیل شدن مجالس خانگی شود. وجود هر جلسه ای در مسجد یا حسینیه یا خانه های مردم یا ادارات دولتی بسیار مفید است و باید همه اینها پررنگ شود، البته مساجد را مرکز قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه همیشه مساجد در اولویت وی برای انتخاب مجالس مذهبی بوده است، اضافه کرد: اگر همزمان از سوی چند مرکز برای سخنرانی یا مداحی دعوت شوم، قطعا اولویتم با مساجد است همچنان که در محرم امسال، در چند مسجد شهر تهران سخنرانی و روضه خوانی کردم و خواهم کرد.

 

بهتاش در ادامه با تاکید بر اینکه شاهد هم افزایی حداکثری مسجدی ها و هیئتی ها در دوره شیوع ویروس کرونا در زمینه مقابله با این بیماری، کمک به مدافعان سلامت و خدمت به نیازمندان بوده ایم، گفت: این همکاری و همدلی باید از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه ها و نهادهای متولی امور مساجد و هیئت های مذهبی همچون مرکز رسیدگی به امور مساجد، خانه مداحان اهل بیت (ع) و سازمان بسیج مداحان مورد حمایت قرار گیرد.

 

 

پایان پیام/ 397