برگزاری آیین «تعزیه شهادت امام حسین (ع)» در کانون «مسجد جامع «الزهرا (س)» بخش «کردیان»

برگزاری آیین «تعزیه شهادت امام حسین (ع)» در کانون «مسجد جامع «الزهرا (س)» بخش «کردیان»

تاریخ انتشار : ۳ شهريور ۱۴۰۰
اکبری گفت: کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع الزهرا (س)» بخش «کردیان» در ایام محرم میزبان محبان اهل بیت (ع) در برگزاری آیین «تعزیه» شهادت سید و سالار شهیدان بوده است.

«مرتضی اکبری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: اجرای آیین «تعزیه» شهادت امام حسین (ع) از جمله برنامه های کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع الزهرا (س)» بوده که اگرچه امسال به سبب شیوع بیماری کرونا با محدودیت های رو به رو بودیم اما سعی شد این برنامه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به اجرا در آید.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع الزهرا (س)» بخش «کردیان» افزود: بچه های مسجد، در ایام محرم امسال به مدت 2 شب به اجرای برنامه «تعزیه» پرداختند که با استقبال خوب اهالی مسجد و شهروندان بخش «کردیان» همراه شد.

 

وی بیان کرد: بازیگران و عوامل اجرای این برنامه را بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع الزهرا (س)» تشکیل می دهند که پیش از ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به تمرین برنامه «تعزیه» پرداختند.

 

اکبری ادامه داد: بدین منظور تعداد 15 نفر از بازیگران این برنامه تعزیه را بچه های مسجد تشکیل دادند که در شب سوم محرم و شب «شام غریبان» برنامه تعزیه آنان به اجرا در آمد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع الزهرا (س)» بخش «کردیان» با قدردانی از عوامل دست اندرکار اجرای این برنامه، عنوان کرد: قرار است در شب های آینده نیز برنامه تعزیه خوانی بچه های مسجد در این کانون فرهنگی و هنری ادامه داشته باشد.

 

وی گفت: این برنامه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی در شب های آینده در کانون فرهنگی و هنری «مسجد جامع الزهرا (س)» بخش «کردیان» برگزار می شود.

 

اکبری در پایان اظهار کرد: علت و انگیزه اصلی قیام امام حسین (ع) بیداری و آگاهی دادن به مردم بود که اجرای این مراسم معنوی در بالا بردن سطح آگاهی نسل نوجوان و جوان با فلسفه قیام عاشورا از نقش به‌سزایی برخوردار است.
 

 

پایان پیام/ 691