افتتاح مسجد «بیت العافیت» در «آلمر» هلند

افتتاح مسجد «بیت العافیت» در «آلمر» هلند

تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸
مسجد جدید «بیت العافیه» در «آلمر» هلند افتتاح شد. اسلام دومین دین بزرگ در هلند است و بر اساس آمارهای منتشر شده در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ میلادی حدود چهار درصد از جمعیت هلند را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «alhakam»، مراسم افتتاح مسجد جدید به نام «بیت العافیت» در «آلمر» هلند برگزار شد.

 

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، یکی از اعضای حزب سوسیالیست از اجرای این پروژه زیبا در شهر شگفت انگیز «آلمر» تشکر کرد.

 

این مقام هلندی در سخنرانی خود گفت: شعار «عشق برای همه و تنفر برای هیچ کس» در نهایت همه نفرت ها از بین می برد.

 

سپس یکی از اعضای حزب سیاسی «احترام به آلمر» برای افرادی که در مراسم افتتاحیه حضور داشتند،سخنرانی کرد و گفت : آزادی مذهب باید برای همه وجود داشه باشد.

 

وی برخورداری از این مسجد جدید را به جامعه اسلامی آلمر تبریک گفت.

 

یکی دیگر از سیاستمداران هلندی هم به بیان برخی از ویژگی ها و زیبایی های شهر آلمر پرداخت و از ساخت مسجد در این شهر استقبال کرد.

 

اسلام دومین دین بزرگ در هلند است و بر اساس آمار منتشر شده در سال های 2010 و 2011 میلادی حدود چهار درصد از جمعیت هلند را مسلمانان تشکیل می دهند.

 

بیشتر مسلمانان هلند در چهار شهر بزرگ این کشور یعنی «آمستردام»،«روتردام»،لاهه» و «اوترخت» زندگی می کنند.

 

تاریخ اولیه اسلام در هلند به قرن شانزدهم بر می گردد زمانی که گروه کوچکی از تاجران عثمانی شروع به سکنی گزیدن در شهرهای بندری این کشور کردند.

 

در نتیجه این حضور، اولین مساجد هلند در شهر «آمستردام» در اوایل قرن 17 ساخته شدند.

 

پایان پیام/ 7