اجرای طرح «از عاشورا تا اربعین» با قرائت زیارت عاشورا به همت کانون «منتظران ظهور» کازرون

اجرای طرح «از عاشورا تا اربعین» با قرائت زیارت عاشورا به همت کانون «منتظران ظهور» کازرون

تاریخ انتشار : ۴ شهريور ۱۴۰۰
شفیعی از اجرای طرح «از عاشورا تا اربعین» با قرائت زیارت عاشورا به همت کانون «منتظران ظهور» کازرون خبر داد.

«محمدجعفر شفیعی» گفت: به همت نوجوانان و جوانان کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون، طرح «از عاشورا تا اربعین» با قرائت زیارت عاشورا با هدف رفع بلای ویروس منحوس کرونا و تعجیل در فرج حضرت بقیه الله الاعظم (عج) برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون افزود: اهمیت قرائت زیارت عاشورا در مفاتیح‌الجنان به‌خوبی بیان‌شده است، خواندن این زیارت از سوی بزرگان دینی نیز با اهمیت اعلام‌شده و مورد تاکید معصومین(ع) بوده است.  

وی با اشاره به اینکه این طرح هرساله در کانون فرهنگی برگزار می شود، خاطر نشان کرد: فرهنگ قرائت زیارت عاشورا در بین نوجوانان و جوانان به عنوان ادامه دهندگان راه شهدای کربلا لازم و ضروری است و نیاز است فرهنگ جهاد و شهادت و ایثار و ایثارگری در کشور نهادینه شود تا نسل امروزی جامعه با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

شفیعی با تاکید بر اینکه آنچه تا به امروز شیعیان را سرپا و پایدار نگه داشته، همین قرائت زیارت عاشورا است، تصریح کرد: جهت مشارکت عموم مردم دعوت می شود تا در این طرح معنوی و قرائت زیارت عاشورا تا اربعین برای رفع بلای ویروس منحوس کرونا و تعجیل در فرج امام زمان (عج) دعا کنند.

این فعال فرهنگی ابراز داشت: به اهمیت قرائت زیارت عاشورا و جایگاه این زیارت ارزشمند در ایام محرم و دیگر ایام سال اشاره و خاطر نشان کرد: قرائت زیارت عاشورا با لحن حماسی روحیه انقلابی را در نوجوانان و جوانان بیدار می کند.

وی یادآور شد: فداكارى و ايثار، صبر و استقامت، انسانیت، صداقت و وفاداری، ظلم ستیزی، دفاع از امامت و ولايت، دفاع و پاسدارى از دين و ارزش‏ها، حق طلبی و اخلاق مداری از جمله پیام های واقعه کربلا است که باید در جامعه امروزی ترویج شود.

پایان پیام/ 130