برگزاری نشست هفتگی «زن در آیینه بصیرت عاشورایی» در مسجد جامع فومن

برگزاری نشست هفتگی «زن در آیینه بصیرت عاشورایی» در مسجد جامع فومن

تاریخ انتشار : ۷ شهريور ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام حسن‌زاده گفت: نشست هفتگی «زن در آیینه بصیرت عاشورایی» ویژه خواهران و مادران در مسجد جامع فومن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام«محمدحسن حسن‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن اظهار کرد: نشست هفتگی «زن در آیینه بصیرت عاشورایی» ویژه خواهران و مادران هر هفته دوشنبه‌ها یک ونیم ساعت به غروب آفتاب در مسجد جامع فومن برگزار می‌شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ثقلین مسجد جامع فومن با بیان اینکه این برنامه تا پایان ماه صفر برگزار می‌شود افزود: از اساتید مجرب استان گیلان از جمله حجت‌الاسلام «مهدوی» مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان،‌ حجت‌الاسلام «نقدی» امام جمعه فومن و ... دعوت شده تا در این نشست سخنرانی کنند.

 

وی با بیان اینکه در این نشست‌ها نقش زنان در فرهنگ عاشورایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و معنای کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا برای بانوان تبیین می‌شود گفت: اگر در صحرای کربلا 72 تن همراه با امام حسین(ع) به میدان آمدند، در این نشست‌ها به نقش زنان و مادران در این صحنه پرداخته می‌شود.

 

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه در حکومت اسلامی داعیه‌دار این موضوع هستیم که حکومت اسلامی مقدمه انقلاب جهانی حضرت حجت (عج) است و باید زنان بدانند نقششان در این عرصه چیست تصریح کرد: به فرموده امام راحل از دامن زن است که مرد به معراج می‌رود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ثقلین مسجد جامع فومن با اشاره به اینکه در صددیم در این نشست‌ها، بانوان نقش زن و مادر و نقش اصلی خود را ببیننند و بدانند که هر مسئول و علما و .. باید از دامن زن به جامعه تحویل داده شوند خاطرنشان کرد: اگر این زن معتقد به کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا باشد یقینا سعی می‌کند فرزندانی تحویل جامعه دهد که مانند مادر وهب و خود وهب باشند.

 

پایان پیام/ 526