طرح «نذر آب» با پیوست عاشورایی اجرا می‌شود

طرح «نذر آب» با پیوست عاشورایی اجرا می‌شود

تاریخ انتشار : ۷ شهريور ۱۴۰۰
مدیر کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه (ع)» از اجرای پویش «نذر آب» خبر داد و گفت: این نذر به منظور ایجاد پیوست اعتقادی میان کمک‌های مومنانه با حضرت عباس (ع)، سقای کربلا و با محور پرداخت قبض آب محرومان در حال اجرا است.

«مهدی رجب پور» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه بچه های مسجد «جوادالائمه (ع)» برای دومین سال عزاداری محرم حسینی را در شرایط کرونایی، باشکوه بسیار برگزار کردند، اظهار کرد: در محرم امسال هم توانستیم با لطف و عنایت اهل بیت (ع) اقامه گر عزای حسینی در دهه اول محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی باشیم و مدلی از هیئت نمونه و الگو را اارئه کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه (ع)» ادامه داد: عزاداری های بچه های مسجد با نهضت مواسات و کمک های مومنانه پیوندی وثیق دارد از این رو، در دهه نخست محرم طرح مواسات حسینی با محور توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی و نیز اطعام محرومان و نیازمندان به غذای گرم را اجرا کردیم و هر شب اطعام حسینی را داشتیم.

 

وی از اجرای طرح «نذر آب» در محرم حسینی خبر داد و تصریح کرد: این نذر به منظور ایجاد پیوست اعتقادی میان کمک های مومنانه با حضرت عباس (ع)، سقای کربلا در حال اجرا است. بر اساس این طرح قبض آب خانواده های محروم و حاشیه نشین مشهد مقدس پرداخت می شود. علاقمندان به شرکت در این طرح می توانند با شماره ۰۹۱۰۱۱۶۱۷۷۶ تماس بگیرند.

 

رجب پور با اشاره به اجرای پویش «نذر خون» به همت کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه (ع)»، بیان کرد: این پویش با همکاری سازمام انتقال خون و در ظهر عاشورا اجرا شد تا در این شرایط نیاز درمانی، به جای انحرافاتی همچون قمه زنی در عزاداری، به بیماران کمک شود.

 

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) واضع عزاداری های دهه اول محرم در روایت معروف به ریان بن شبیب هستند، خاطرنشان کرد: بچه های مسجد جوادالائمه (ع) با برنامه هایی همچون حسینیه کودک، اقامه نماز ظهر و عصر تاسوعا و عاشورای حسینی و .. همراه با رعایت پورتکل های بهداشتی و استمرار نهضت مواسات در دومین سال از شیوع کرونا اجازه ندادند عزاداری ها و مجالس حسینی کم فروغ شود. مهم آنکه در کنار عزاداری از مشکلات مردم هم غافل نبودیم به گره گشایی هم اهتمام داشتیم.

 

پایان پیام/ 9