همکاری پررنگ علما و کارشناسان اهل سنت با کنگره امام سجاد (ع)/ استقبال از وبینارها چشمگیر است

همکاری پررنگ علما و کارشناسان اهل سنت با کنگره امام سجاد (ع)/ استقبال از وبینارها چشمگیر است

تاریخ انتشار : ۸ شهريور ۱۴۰۰
علامه با اشاره به استقبال کانون‌های فرهنگی هنری برای برگزاری وبینارهای مجازی کنگره بین المللی «امام سجاد (ع)»، گفت: اهل سنت حضوری فعال و پررنگ در برگزاری این وبینارها دارند. استقبال از برنامه‌های مجازی کنگره نیز قابل تحسین است.

«علی علامه زاده » در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه استان های مختلف در برگزاری نشست ها و وبینارهای مجازی یازدهمین کنگره بین المللی «امام سجاد (ع)»، اظهار کرد: حضور و همراهی اهل سنت با کنگره امام سجاد (ع) فعالانه و پررنگ است و در تبیین ابعاد شخصیت و سیره حضرت سیدالساجدین (ع) کارشناسان اهل سنت در نشست ها حضور دارند.

 

دبیر کنگره بین المللی امام سجاد (ع) ادامه داد: علاوه بر این، کانون های فرهنگی هنری در استان ها و شهرستان های مختلف میزبان وبینارهای تخصصی کنگره هستند و در فاصله 12 تا 25 محرم هر روز ساعت 18 و 30 دقیقه یکی از این کانون ها میزبان وبینار مجازی مرتبط به سیره و سبک زندگی امام سجاد (ع) می شوند.

 

وی با اشاره به برگزاری مجازی کنگره بین المللی «امام سجاد (ع)» در دو سال گذشته، بیان کرد: بخش عمده ای از دوره های دهم و یازدهم این کنگره به دلیل شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از آن به صورت مجازی برگزار می شود و علی رغم این شیوه استقبال بالایی از نشست ها و وبینارهای کنگره شده است چنان که معمولا از ظرفیت 200 نفری نشست ها، به طور میانگین بالای 170 نفر شرکت می کنند.

 

علامه با بیان اینکه نهادهای مختلف متقاضی برگزاری وبینارهای کنگره هستند، گفت: چنان که دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش و پرورش، حوزه های علمیه و ... میزبان این وبینارها شده اند.

 

وی با بیان اینکه اختتامیه یازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) پنجشنبه، 11 شهریور ماه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر وبینارهای روزانه، چند وبینار بین المللی نیز برای ایام برگزاری کنگره پیش بینی شده است که در هر یک از آنها بیش از 10 کارشناس از شیعه و اهل سنت سخنرانی می کنند.

 

 

پایان پیام/ 9