برگزاری روضه‌ خیابانی مسجدی‌ها مقابل منزل شهدا/ کرونا نباید مجالس حسینی را تعطیل کند

برگزاری روضه‌ خیابانی مسجدی‌ها مقابل منزل شهدا/ کرونا نباید مجالس حسینی را تعطیل کند

تاریخ انتشار : ۸ شهريور ۱۴۰۰
متشرعی با اشاره به برگزاری روضه‌های خیابانی به همت اهالی مسجد جامع باغ فیض برای دومین سال پیاپی، گفت: این جلسات با پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، مسجدی‌ها و هیئتی‌ها اجازه ندادند کرونا روضه را تعطیل کند.

«مرتضی متشرعی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری روضه های خیابانی تا پایان ماه محرم خبر داد و اظهار کرد: این روضه ها برای دومین سال است که در شرایط کرونایی کشور و به همت اهالی مسجد جامع باغ فیض، پایگاه شهید «علی ناطق نوری» برگزار می شود و با عزم مسجدی ها مجالس روضه به انزوا نرفته و کمرنگ نشده است.

 

این مداح اهل بیت (ع) ادامه داد: این روضه های خانگی تا پایان ماه محرم در محله باغ فیض هر روز در مقابل منزل یکی دو تن از شهدا و با حضور مسجدی ها و نمازگزاران و عموم علاقمندان در بازه زمانی کوتاه 30 دقیقه برگزار می شود تا در کنار احیای شعائر حسینی از خانواده معظم شهدا نیز تجلیل به عمل آید. هر روز بین 200 تا 250 نفر در این روضه های خیابانی ما را همراهی می کنند.

 

وی با بیان اینکه جلسه روضه شبانه نیز در دهه سوم ماه محرم در محله باغ فیض برگزار می شود، گفت: این جلسه هفتمین سال است که در دهه سوم محرم بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود، در برگزاری این جلسات از ظرفیت منزل اهالی مسجد باغ فیض و هیئت محبان الزهرا (س) نیز استفاده می شود. در دهه سوم محرم علاوه بر مداحی و روضه خوانی، دعای هفتم صحیفه سجادیه نیز قرائت می شود.

 

متشرعی تاکید کرد: در دهه اول صفر نیز مراسم عزاداری در صحن امامزادگان باغ فیض و در جوار قبور شهدای گمنام بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

 

 

 

 

 

وی با بیان اینکه گروه جهادی «مکتب سلیمانی» هیئت محبان الزهرا (س) کمک های مومنانه را استمرار می دهد، ابراز کرد: به همت این گروه 250 بسته معیشتی برای عید غدیر بین محرومان توزیع شد و تعدادی دیگر هم برای ماه صفر در دست تهیه است که بیشتر بین خانواده شهدای فاطمیون (مدافعان حرم از کشور افغانستان) توزیع می شود.

 

این مداح اهل بیت (ع) با بیان اینکه این جلسات روضه بسیار مختصر و مفید و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، تاکید کرد: دستگاه تهویه هوا طراحی شده توسط نخبگان همراه با مجوز وزارت بهداشت را برای جلسات تهیه کردیم هر یک از این دستگاه ها می تواند کل فضا را ایزوله کند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: روضه های حسینی باید هر طور که است زنده نگاه داشته شود این از واجبات است روضه تعطیلی ندارد حتی در گوشه خیابان هم شده باید این روضه ها و مجالس حسینی حفظ شود، هیئتی ها و مسجدی ها حاضر به تحمل همه سختی ها هستند اما اجازه نمی دهند روضه سیدالشهداء(ع) تعطیل شود.

 

 

پایان پیام/ 9