خدمت در کانون را فقط برای خدا و خدمت به نیازمندان قبول کردم

خدمت در کانون را فقط برای خدا و خدمت به نیازمندان قبول کردم

تاریخ انتشار : ۸ شهريور ۱۴۰۰
مدیر کانون فرهنگی و هنری خضرا مادوان با بیان اینکه فعالیت در این حوزه را فقط برای رضای خدا و خدمت به نیازمندان انجام می دهد، گفت: در این مسیر نیازمند همکاری و همراهی خیرین و مردم نوع دوست استان و کشور هستیم.

 خبرگزاری شبستان ، یاسوج: با شیوع ویروس کرونا در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد، مردم شاهد عزم همگانی برای مقابله با این ویروس منحوس هستند.

این روزها هر شخص، نهاد و ارگانی اعم از نیروهای سپاه، ارتش، گروه های جهادی و مردمی، سازمان های مردم نهاد و ادارات و نهادهای دیگر به یاری شبکه بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد آمده اند تا شعار «همه با هم کرونا را شکست می دهیم» به منصه ظهور برسد.

فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد هم با انتشار خبر شیوع ویروس کرونا ابتدا در راستای ضدعفونی مساجد و فضای کانون تلاش کرده و سپس به یاری مردم شتافتند.

بانوان در قالب گروه های جهادی مشغول دوخت ماسک های پارچه ای و توزیع در بین مناطق محروم بودند و برخی دیگر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد هم با حضور در پایگاه های گروه های بهداشتی سطح استان، در راستای کمک به مردم و شبکه بهداشت و درمان استان تلاش می کنند.

اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در اقدامی خودجوش و مردمی سطح مسجد و کانون ها، شهرها و روستاها را ضدعفونی کردند و در سطح گسترده جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و هم افزایی بیشتر فعالیت داشته اند.

کانون فرهنگی و هنری «خضرا» یکی از کانون های مسجدی آتش به اختیار شهرستان بویراحمد است که در طول مدت زمان شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، اقدامات ارزشمندی را در حاشیه شهر مادوان که از برخی امکانات فرهنگی محروم است، انجام می دهد.

«حسن نرماورد»، مدیر این کانون فرهنگی و هنری علیرغم معلولیت جسمی که براثر سکته مغزی برایش به وجود آمد، ولی مخلصانه و برای رضای خداوند و خدمت به مردم این منطقه، تاکنون از ساخت بنای مسجد تا تهیه ملزومات برای مسجد و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری ویژه اعضای کانون و مردم کوتاهی نداشته است.

«حسن نرماورد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و با توجه به کمبود ماسک و برخی اقلام ضدعفونی، از ابتدای کار تاکنون اقداماتی در این راستا از طرف کانون فرهنگی و هنری خضرا در حال انجام است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری خضرا مادوان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰ هزار ماسک بین مردم توزیع شده، اظهار کرد: از ابتدای کرونا تا پایان سال ۱۳۹۹ بیش از ۶ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری خضرا، مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) مادوان با اشاره به اینکه این بسته های معیشتی توسط خیرین درون و بیرون استانی تهیه شد، افزود: اعضای کانون با شناسایی نیازمندان، کار توزیع این بسته های معیشتی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه کانون علاوه بر جمع آوری کمک ها از خیرین چند کانون دیگر را نیز تحت پوشش خود قرار داد، گفت: بسته های معیشتی توزیع شده شامل مرغ گرم، برنج، قند، روغن، چای، رب، ماکارونی، خرما، عدس، لوبیا، و ... بود.

نرماورد خاطرنشان کرد: امسال نیز در ایام عید قربان ۱۴ راس بز توسط اعضای کانون قربانی شد و گوشت آنها بین نیازمندان و ایتام روستاهای مهریان، مادوان و بلهزار در شهرستان بویراحمد توزیع شد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری خضرا مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) مادوان ادامه داد: از ابتدای عید قربان تا عید غدیر امسال علاوه بر ۱۴ راس بز، بیش از چهار هزار بسته گوشت قرمز تهیه و بین ایتام روستاهای مهریان، مادوان، بلهزار، روستاهای پاتاوه، مزدک، گنجه ای، گوشه امامزاده قاسم(ع)، روستاهای اطراف شهر مارگون، سیلاب کلوار، شب لیز و .. توزیع شدند.

وی یادآور شد: بیش از سه هزار پرس غذای گرم نیز توسط اعضای کانون فرهنگی و هنری خضرا مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) مادوان پخت و بین نیازمندان توزیع شده است.

نرماورد گفت: در روز عاشورای حسینی امسال بیش از ۲ هزار پرس غذای گرم پخت و بین نیازمندان توزیع شد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری خضرا مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) مادوان اظهار کرد: سال گذشته بیش از هزار و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر شامل کیف مدرسه، دفتر، خودکار، مداد و ... تهیه و بین خانواده دانش آموزان نیازمند توزیع شد که این کار با حمایت خیرین بزرگوار اصفهانی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه فعالیت در این حوزه را فقط برای رضای خدا و خدمت به نیازمندان انجام می دهد، گفت: دستگیری از نیازمندان در طول سال توسط این کانون همچنان ادامه دارد و در این مسیر نیازمند همکاری و همراهی خیرین و مردم نوع دوست استان و کشور هستیم.

پایان پیام/ 82