روضه‌خوانی ماشاءالله عابدی در دهه سوم محرم در مسجد آشتیانی‌ها/ مسجدی‌ها به اطعام عزاداران علاقه دارند

روضه‌خوانی ماشاءالله عابدی در دهه سوم محرم در مسجد آشتیانی‌ها/ مسجدی‌ها به اطعام عزاداران علاقه دارند

تاریخ انتشار : ۹ شهريور ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام بنی‌‌هاشمی با بیان اینکه مراسم عزاداری دهه سوم محرم با سخنرانی علم‌الهدی و روضه‌خوانی عابدی در مسجد آشتیانی‌ها برگزار می‌شود، گفت: علاقه مردم به اطعام برای امام حسین(ع) به دلیل قدیمی بودن سنت نذر، بیشتر از اقدام دیگر است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید جلال بنی هاشمی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه امسال نیز همچون سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا مراسم عزاداری در دو نوبت صبح و شب و گاهی ظهرها نیز در ماه های محرم و صفر در مسجد آشتیانیها (واقع در تهران، خیابان 17 شهریور، کوچه شهید درخشان) برگزار می شود، اظهار کرد: به همت اعضای هیئت امنا و خادم و بسیجیان فعال این مسجد پروتکل های بهداشتی رعایت و از فضای باز و حیاط این خانه خدا نیز استفاده می شود.

 

امام جماعت مسجد آشتیانیها افزود: مراسم عزاداری دهه سوم محرم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید محسن علم الهدی، امام جماعت مسجد روحانی تهران و روضه خوانی ماشاءالله عابدی از ساعت شش و سی دقیقه تا هشت صبح در مسجد آشتیانیها برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: پایگاه مقاومت بسیج مسجد آشتیانیها در ماه محرم امسال نیز همچون بسیاری از مناسبت های دیگر تلاش کرده است تا همسو با سخنان مقام معظم رهبری درباره رزمایش مواسات و همدلی، بسته های ارزاق به دست نیازمندان برساند.

 

بنی هاشمی تاکید کرد: ما بلافاصله پس از تاکید مقام معظم رهبری درباره استمرار نهضت مواسات و همدلی این موضوع را با کارگزاران مسجد آشتیانیها و همچنین مسئولان هیئت هایی که قرار بود در این مسجد در ماه های محرم و صفر مراسم برگزار کنند، مطرح کردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: همه این افراد از نیروهای متدین و انقلابی و ولایت مدار و برخی از آنان جزو رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند، با وجود این به دلایل مختلف و ریشه دار بودن سنت نذر، برخی از مردم علاقه دارند در راستای نذوراتی که پدران و مادران شان طی سال های متمادی انجام داده اند، آنان نیز در این زمینه هزینه کنند. در برابر این موضوع به دلیل اینکه موضوعیت شرعی دارد نیز نمی توان مخالفتی را مطرح کرد. هرچند همین عزیزان همیشه به مسجد آشتیانیها در کمک مومنانه به خانواده های نیازمند کمک می کنند.

 

 

 

 

پایان پیام/ 397