ارسال ۲۴۰ اثر به ششمین کنگره بین‌المللی «علمدار کربلا»/ تقدیر از ۱۰ خادم‌العباس(ع)

ارسال ۲۴۰ اثر به ششمین کنگره بین‌المللی «علمدار کربلا»/ تقدیر از ۱۰ خادم‌العباس(ع)

تاریخ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام چراغی‌پور با اعلام ارسال بیش از ۲۴۰ اثر به ششمین کنگره بین‌المللی «علمدار کربلا»، گفت: این کنگره ۱۴ مهرماه به میزبانی استان ایلام برگزار و در آن از ۱۰ نفر از محبان اهل بیت(ع) به عنوان خادم‌العباس(ع) تقدیر می‌شود.

حجت‌الاسلام «علی چراغی پور» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به ارسال 240 اثر به ششمین فراخوان سوگواره بین المللی «علمدار کربلا»، اظهار کرد: مهلت ارسال اثر به این کنگره تا اول مهرماه تمدید شد و در حال حاضر آثار رسیده در دست ارزیابی قرار دارند و منتخبان سوگواره بین المللی علمدار کربلا 14 مهرماه در کنگره معرفی می شوند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام افزود: در این کنگره که با حضور میهمانانی از آستان حضرت ابوالفضل العباس(ع) برگزار می شود، از 10 نفر از محبان اهل بیت(ع) به عنوان خادم العباس(ع) تقدیر می شود، همچنین در حاشیه برگزاری این سوگواره نمایشگاه بزرگ عکس اربعین حسینی مشتمل بر تصاویر ثبت شده هنرمندان ایلامی، در پایانه مرزی مهران برپا می شود.

 

وی تاکید کرد: هدف از برگزاری این سوگواره عرض ارادت به ساحت خاندان مطهر اهل‌بیت (ع)، آشنایی بیش‌ از پیش با معارف و سیره اهل‌بیت (ع)، استفاده از ظرفیت عظیم هنرمندان ایران اسلامی در راستای خلق آثار ارزشمند دینی و آیینی (به‌ویژه فرهنگ رفیع عاشورا) و شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی هنرمندان نوجوان و جوان است.

 

گفتنی است، ششمین سوگواره بین المللی «علمدار کربلا(س)» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همکاری روابط عمومی حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و ستاد بازسازی عتبات عالیات برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/ 40