راه‌اندازی نهضت صحیفه سجادیه‌خوانی در ۲ هزار مسجد/ انس با صحیفه جامعه را مسئولیت‌پذیر می‌کند

راه‌اندازی نهضت صحیفه سجادیه‌خوانی در ۲ هزار مسجد/ انس با صحیفه جامعه را مسئولیت‌پذیر می‌کند

تاریخ انتشار : ۹ شهريور ۱۴۰۰
سعادتی از راه اندازی نهضت صحیفه سجادیه خوانی در بیش از ۲ هزار مسجد خبر داد و گفت: از حلقه‌های صحیفه‌خوانی کانون‌ها فرهنگی هنری حمایت می‌کنیم. انس با صحیفه، بچه‌های مسجد را مسئولیت‌پذیر می‌کند.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره کنگره بین المللی امام سجاد (ع) با محوریت ستاد فهمای استان هرمزگان، اظهار کرد: استمرار این کنگره از نقاط عطف آن است و به جریان سازی فرهنگی آن کمک می کند. این استمرار به نیاز جامعه اشاره دارد و از دیگر سو عزم و اراده دست اندکاران و نهایتا اهتمام بچه های مسجد و فعالان فکری فرهنگی استان هرمزگان را نشان می دهد.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما ادامه داد: این کنگره هر سال نسبت به دوره گذشته هم در ابعاد کمی و هم در بعد کیفی برنامه ها گام هایی رو به جلو برداشته است. برای اینکه در گام دوم انقلاب که اقتضائات خود را دارد و رهبری بر معنویت در آن تاکید دارند باید بتوان نسل جوان را با صحیفه سجادیه مانوس کرد.

 

وی تصریح کرد: ستاد فهما به حوزه برنامه ریزی حمایت و اجرای این کنگره ورود کرده و از سه سال قبل نهضت صحیفه سجادیه‌خوانی را در مساجد دنبال می کند و اکنون بیش از دو هزار مسجد در این باره فعال شده اند و در فهمای 1400 نهج البلاغه خوانی و صحیفه سجادیه خوانی به عنوان یکی از شاخص های کسب امتیاز کانون ها لحاظ شده است. در رواق نور در سامانه بچه های مسجد برای این دو نهضت برنامه و جایگاه دیده شده است.

 

سعادتی تاکید کرد: مساجد و کانون های فرهنگی هنری که آمادگی راه اندازی حلقه های نهج البلاغه خوانی و صحیفه سجادیه خوانی را دارند اعلام کنند تا در این باره برنامه ریزی و حمایت شود.

 

وی با بیان اینکه برخی از توصیه های مقام معظم رهبری همگانی است، گفت: ازجمله این توصیه ها انس همگانی با صحیفه سجادیه در کنار انس با قرآن است، این انس به ویژه امروز و در شرایط کرونایی کشور و نیز در گام دوم انقلاب که خودسازی از لازمه های آن به شمار می رود، ضرورت بیشتری دارد، چراکه صحیفه سجادیه هم علم النفس است یعنی به ساخت فکری رفتاری انسان کمک می کند و هم به اصلاح رفتار غیرارزشی همچون غضب و خشم کمک می کند.

 

سعادتی با اشاره به نیاز امروز جامعه برای گره زده سبک زندگی با معنویت صحیفه سجادیه، ابراز کرد: ستاد فهما به منظور این انس همگانی دو جلد کتاب مرتبط با مفاهیم صحیفه را منتشر کرد و در اختیار مربیان قرار داد و دوره های آموزشی آن قبل از شیوع کرونا برگزار شد.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما با اشاره به مسئله جامعه پردازی در صحیفه سجادیه، خاطرنشان کرد: این اثر گرانسنگ می تواند در ساحت فردی و اجتماعی تاثیرگذار باشد؛ این کتاب مخاطب را نسبت به مسائل جامعه مسئولیت پذیر می کند که این تکلیف‌گرایی جامعه را از بی تفاوتی و حیات نباتی و منفعل به جامعه مولد و اثرگذار تبدیل می کند. بهترین اتفاقی که می تواند در گام دوم انقلاب رقم بخورد، مسئولیت پذیری مردم در مقابل آرمان های نظام و انقلاب است و که صحیفه این نگاه را به مخاطب می دهد.

 

وی در پایان یادآور شد: صحیفه سجادیه کتابی برای خودسازی و جامعه پردازی  است که در آن هم به رشد فکری اخلاقی و هم رشد رفتاری، فردی و اجتماعی انسان توجه شده است لذا اهتمام جمعی به آن و تقویت نهضت صحیفه خوانی می تواند در جهت رشد  روحیه مسئولیت پذیری و ساختن یک جامعه مسئول بسیار سازنده و تاثیر گذار باشد. جا دارد از حمایت و همکاری نماینده ولی فقیه و نیز نخبگان علمی فرهنگی استان هرمزگان با کنگره بین المللی «امام سجاد (ع)» که سبب ارتقای کمی و کیفی آن شده است، تقدیر شود.

 

 

 

 

پایان پیام/ 9