بازگشت زینتی ربوده‌شده به مسجد ««القاضی عبدالباسط» مصر

بازگشت زینتی ربوده‌شده به مسجد ««القاضی عبدالباسط» مصر

تاریخ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۸
زینتی ربوده‌شده از مسجد «القاضی عبدالباسط» در قاهره توسط وزارت آثار باستانی مصر پس گرفته و به جای اصلی‌اش باز گردانده شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «ahram»، زینتی ربوده شده از مسجد «القاضی عبدالباسط» در قاهره در سال 2014 میلادی، به محل اصلی اش بازگردانده شد.

 

وزارت آثار باستانی مصر، زینتی مسی را که زمانی جزو دکوراسیون در اصلی مسجد «القاضی عبدالباسط» در منطقه «الجمالیه» قاهره قدیمی بود، به محلی که از آن ربوده شده بود، بازگرداند.

 

این وزارتخانه، اخیرا زینتی ربوده شده را از کسی که آن را در سال 2014 میلادی به سرقت برده بود، پس گرفت.

 

جمال مصطفی، رئیس بخش آثار باستانی یهودی، مسیحی و اسلامی در وزارتخانه آثار باستانی، گفت: این قطعه زینتی از در خارجی مسجد دزدیده شده بود و پلیس هویت سارق را با بررسی دوربین های نظارتی در این منطقه شناسایی کرد.

 

این زینتی مسی در میان اقلام زدیده شده از مساجد در قاهره از جمله یک تزئینی چوبی نقش دار از مسجد «گانی بک» و یک تزئینی دست نوشته از مسجد «احمد المهمندار» یافت شد.

 

گفتنی است، مسجد «القاضی عبدالباسط» در سال 1420 میلادی به دست «قاضی زین الدین عبدالباسط بن خلیل الشافعی» در «الخرنفش» قاهره، تاسیس شد.

 

این مسجد دارای دو ورودی شرقی و غربی است که ورودی غربی آن سمت دریار قرار دارد.

 

مسجد «القاضی عبدالباسط» دارای یک در چوبی است که با مس روی آن کار  شده و همچنین مناره ای دارد که از سمت دریا قابل رویت است.

 

این مسجد یک صحن سرباز دارد که با چهار ایوان احاطه شده است.

 

پایان پیام/ 7