تهیه دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیماران کرونایی توسط بچه‌های مسجد امام حسن عسکری (ع)

تهیه دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیماران کرونایی توسط بچه‌های مسجد امام حسن عسکری (ع)

تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام فقیه با اشاره به رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه در مسجد امام حسن عسکری(ع)، گفت: توزیع بسته‌های معیشتی و تهیه دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیماران کرونایی ازجمله این کمک‌ها است.

حجت الاسلام «محمدجواد فقیه» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های مسجد امام حسن عسکری(ع) در راستای تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استمرار رزمایش مواسات و کمک های مومنانه، اظهار کرد: با توجه به اوج بیماری کرونا به همت خیرین دو دستگاه کپسول اکسیژن ساز تهیه و به بیماران کرونایی که در منزل بستری هستند، اهدا شد.

 

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری(ع) (واقع در خیابان ابوذر منطقه ۱۷) بیان کرد: در راستای حمایت از نیازمندان هم فعالیت های گسترده ای در مسجد در ماه های گذشته انجام شد که می توان به تهیه دارو، توزیع بسته های معیشتی و کمک به کسانی که به دلیل شرایط کرونا دچار مشکل اقتصادی شده اند، اشاره کرد. در ماه محرم نیز ۵۰۰ بسته معیشتی به خانواده های تحت پوشش مسجد اهدا شد.

 

حجت الاسلام فقیه خاطر نشان کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا، مسجد امام حسن عسکری(ع) در بحث آموزش و پیشگیری از این بیماری کرونا با برپایی ایستگاه های سلامت و توزیع اقلام بهداشتی و بروشورهای آموزشی فعالیت داشته است.

 

وی از آغاز اجرای طرح «شهید سلیمانی» به همت فعالان مسجد خبر داد و تصریح کرد: این طرح به همت خواهران بسیجی مسجد به منظور غربالگری خانه به خانه و بیماریابی و توزیع بسته های بهداشتی انجام می شود.

 

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری(ع) برپایی نشست های بصیرتی و معرفتی، برپایی حلقه های صالحین و فراهم کردن زمینه حضور نوجوانان در مسجد را از جمله رویکردهای مسجد قبل از بحران کرونا برشمرد و افزود: در حال حاضر برنامه های مسجد در بستر فضای مجازی و یا با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود تا حضور نوجوانان در مسجد کمرنگ نشود. 

 

یادآور می شود، مسجد امام حسن عسکری(ع) در خیابان ابوذر منطقه ۱۷ تهران واقع شده است. این مسجد در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مساجد فعال بود و 50 شهید را تقدیم انقلاب، دفاع مقدس و دفاع از حرم کرده است. یکی از رویکردهای مسجد فراهم کردن زمینه حضور جوانان در مسجد است چنانکه جوانان همواره در فعالیت های این مسجد پای کار هستند.

 

پایان پیام/ 40