کمک ۷ میلیارد و۳۶۴ میلیون تومانی اهالی مسجد جامع نظام مافی به محرومان در دوره کرونا

کمک ۷ میلیارد و۳۶۴ میلیون تومانی اهالی مسجد جامع نظام مافی به محرومان در دوره کرونا

تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام حسین‌زاده با اشاره به استمرار رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه از سوی مسجد جامع نظام مافی، گفت: در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰، مردم خیر ۷ میلیارد و ۳۶۴ میلیون تومان کمک به اقشار محروم را در قالب همدلی‌ها مختلف به محرومان داشته‌اند.

حجت الاسلام «سید محمدتقی حسین زاده» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رزمایش های مواسات انجام شده از سوی مسجد جامع نظام مافی (واقع در بلوار آیت الله کاشانی) از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون، اظهار کرد: همدلی های صورت گرفته از فروردین تا خرداد ۱۴۰۰، شامل «همدلی ۵۷»، توزیع ۱۰۰ سبد کالایی به ارزش ۵۰ میلیون تومان و «همدلی ۵۸»، ذبح ۳۰ راس گوسفند و توزیع گوشت آن میان محرومان به ارزش ۹۴ میلیون تومان بوده است.

 

امام جماعت مسجد جامع نظام مافی بیان کرد: همچنین در قالب «همدلی ۵۹» از تیر تا شهریور ماه حواله نان به ارزش ۳۰ میلیون تومان میان نیازمندان و در دهه کرامت نیز به نیت امام رضا(ع) در قالب «همدلی ۶۰»، ۱۰۰ سبد کالایی به ارزش ۵۰ میلیون تومان توزیع شد.

 

وی با اشاره به اجرای طرح «همدلی ۶۱» در این مسجد گفت: در قالب این طرح همدلی ۷۹۳ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت شده است و  به مناسبت عیدغدیر خم نیز در قالب «همدلی ۶۲»،۱۱۰ سبد کالایی به ارزش ۳۳ میلیون تومان به خانواده های بی بضاعت اهدا شد. همچنین در قالب طرح «همدلی ۶۳» به مناسبت عید قربان ۲۶ راس گوسفند به ارزش ۹۹ میلیون تومان ذبح و گوشت آن توزیع شد.

 

حجت الاسلام حسین زاده با اشاره به طرح «همدلی ۶۴» که در محرم ۱۴۰۰ اجرا شد، افزود: در قالب این طرح ۱۱۰ سبد کالایی به ارزش ۵۵ میلیون تومان توزیع گردیده است. همچنین در قالب «همدلی ۶۵» در تیر و مرداد ماه ۷۲۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه اعطا شده است.

 

امام جماعت مسجد جامع نظام مافی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۰، هشتصد و نه میلیون تومان سبد کالایی و یک میلیارد و پانصد و بیست میلیون تومان نیز وام قرض الحسنه در سال ۱۴۰۰ به نیازمندان اعطا شده است و می توان گفت در قالب رزمایش همدلی در مجموع در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰، هفت میلیارد و سیصد و شصت و چهار میلیون تومان کمک مردمی در قالب رزمایش همدلی انجام شده است.

 

مسجد جامع نظام مافی از مساجد فعال قبل و در ایام کرونا است که در بحران کرونا  در قالب حمایت از نیازمندان «طرح همدلی» را اجرا کرده است.

 

یادآور می شود، مسجد نظام مافی مسجدی در منطقه 5 تهران تقاطع خیابان های جنت آباد و بلوار آیت الله کاشانی واقع شده است.

پایان پیام/ 40