همایش بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) در کشور بزریل برگزار شد

همایش بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) در کشور بزریل برگزار شد

تاریخ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۸
همایش بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) با عنوان نقش سیدالساجدین در زنده نگه داشتن ماجرای کربلا در مرکز اسلامی فاطمه الزهرا(س) شهر سائوپائولو_ برزیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین « خلیل لو »، مبلغ بین المللی  و مدیر مرکز اسلامی فاطمه الزهرا(س) در این همایش با اشاره به نقش امام سجاد(ع) در زنده نگه داشتن عاشورا، گفت: اگر بخواهیم نقش آفرینی امام سجاد(ع) را در زنده نگه داشتن عاشورا متوجه شویم، باید به چندین خطبه آن حضرت توجه کنیم و اینکه چگونه به همراه حضرت زینب(س) ارکان حکومت یزید را متزلزل می سازد.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) صرفا چند روزی مثل هر انسان دیگری مریض بودند، و این امر الهی بود، که از جهاد  در روز عاشورا معاف شوند تا هدف، راه، نام و یاد پدر بزرگوارشان حضرت سیدالشهدا(ع) را تا قیامت برای بشریت زنده نگه دارند.

 

مدیر مرکز اسلامی فاطمه الزهرا(س) شهر سائوپائولو ادامه داد: در زمان این امام از دین جدشان پوسته ای بیش باقی نمانده بود و اخلاقیات در جامعه از بین رفته بود.

 

وی، دوره حیات امام سجاد(ع) را یکی از سخت ترین و خفقان بارترین دوران برای اهل بیت(ع) ذکر کرد و گفت: محدودیت های بسیاری از سوی امویان برای امام سجاد(ع) اعمال می شد.

 

این مبلغ بین المللی با بیان اینکه زمینه برای دایر کردن جلسات بحث و تفسیر برای امام سجاد(ع) فراهم نبود، عنوان کرد: آن حضرت بسیاری از معارف ناب اسلامی را در قالب دعاهایی که در صحیفه آمده است، بیان داشتند.

 

وی اضافه کرد: امام سجاد(ع) ظریف ترین مباحث خداشناسی، هستی شناسی، عالم غیب و فرشتگان، رسالت انبیا، جایگاه پیامبر و اهل بیت(ع)، فضایل و رذایل اخلاقی، حالات خاص انسان، شیوه های شیطان در گمراه ساختن مردم، گرامیداشت اعیاد و یوم الله های مختلف، مسائل اجتماعی و اقتصادی، اشارات تاریخی و سیره و ده ها موضوع دیگر را در قالب  دعا و نیایش بیان فرموده که امروز در قالب صحیفه سجادیه است.

 

خلیل لو تصریح کرد: مضمون همه دعاهای کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه، تبیین دین و ارزش های اخلاقی و معارف قرآنی و وظایف عبادی و آداب بندگی است.

 

وی افزود : هر چند دوران امامت امام سجاد(ع) درشرایط خفقان و وحشتناکی که حکام جور ایجاد کرده بودند گذشت اما حضرت با شجاعت تمام در برابر حاکمان جور وظلم ایستاد و توانست به سبک خود خفقان ایجاد شده را بشکند.

 

مدیر مرکز اسلامی فاطمه الزهرا(س) شهر سائوپائولو بیان کرد: امام سجاد(ع) با رفتار و تلاش خود، شاگردان بسیاری را تربیت کرد که نتیجه  زحمات امام سجاد(ع) را باید در دانشگاه بزرگ اسلامی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) جستجو کنیم.

 

برنامه های بخش برون مرزی نهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با هدف فراهم نمودن زمینه آشنایی تشنگان حقیقت با معارف ناب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در بیش از ۳۰ کشور از پنج قاره جهان در حال برگزاری است.

 

گفتنی است؛ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از ۹ سال پیش هرساله همزمان با سالروز شهادت علی بن الحسین(ع) به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادهای استان و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می شود.

 

 

پایان پیام/ 88