کانون های مساجد باید در مدارس و دانشگاه ها ورود پیدا کنند

کانون های مساجد باید در مدارس و دانشگاه ها ورود پیدا کنند

تاریخ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۸
آیت الله علما، با اشاره به هجمه های گسترده دشمن برای تغییر در فرهنگ جامعه و ضربه زدن به مبانی اسلامی، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برای مقابله با این جریان، با تدبیر و برنامه فرهنگی در مدارس و دانشگاه ها ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، «آیت الله مصطفی علما» در نشست اعطای احکام شورای سیاستگذاری کانون های مساجد استان کرمانشاه، گفت: فرهنگ از اقتصاد هم بالاتر است و به تعبیری از نان شب هم برای ما واجب تر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، با بیان اینکه بیگانگان نیز بر اهمیت و نقش فرهنگ برای ضربه زدن به نظام اسلامی توجه ویژه ای دارند، افزود: اقدامات رضا خان و آتاترک در که مشروط بر کشف حجاب بود بر این اصل تکیه داشت که ارزش های دینی را پایمال کرده و از بین ببرند.

 

وی اظهار کرد: اجرای این طرح در ترکیه موفق بود اما در ایران با وجود مراجع و بزگان دینی، جلوی کار تا حدودی گرفته شد و نگذاشتند ایران هم به بلایی که بر سر این کشور آمد مبتلا کند اما ریشه کارهای فرهنگی و برنامه های خود را از آن زمان برای رواج بدحجابی پیش بردند که امروز شاهد وضعیت کنونی در کشور هستیم.

 

آیت الله علما، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص سفری که 28 سال پیش به بوسنی وهرزگوین داشتند، ابراز کرد: ایشان فرمودند: «زنان به مساجد می آیند چادر بر سر کرده و نماز می خوانند و دوباره همان جا می گذارند و می روند.» این همان کار فرهنگی است که دشمن برای آن برنامه دارد و روی آن کار می کند.

 

وی با طرح سئوالاتی مبنی بر اینکه کشف حجاب چه نقشی دارد؟ متحدالشکل شدن و تعطیل کردن روضه خوانی در زمان رضا شاه و همچنین عمامه را برداشتن الا برای عده کمی؛ چه تأثیری دارد؟، اذعان کرد: این ها همه نشان از کارهای فرهنگی و برنامه های درازمدت دشمن برای تغییر فرهنگ و از بین بردن هویت ایرانی اسلامی ما دارد.

 

امام جمعه کرمانشاه، با بیان اینکه آمریکا در زمان ورود به افغانستان در کتاب های درسی این کشور دست برد، اضافه کرد: هدف آن ها از این کار ورود در فکر جوانان و نوجوانان افغانی و تغییر فرهنگ و هویت آنان بود.

 

وی با اشاره به رخنه و تأثیر دشمن در معماری، آداب غذایی، پوشش و سایرشئونات مردم، تصریح کرد: کار فرهنگی یک کار اساسی و ریشه ای است که از باطن کار را اجوف و تو خالی می کند. این همان برنامه و هدف اصلی دشمن است که با دست بردن در وضع زندگی و شئونات ما قصد دارد به آن دست یابد که تا حدود زیادی نیز موفق بوده است.

 

آیت الله علما، با بیان اینکه بعضی کارها در انقلاب پیش می آید که آن را توخالی می کند، اظهار کرد: ثمرات بی حجابی که مربوط به 85 سال پیش است را اکنون در سطح جامعه می بینیم. دشمن عجله برای نتیجه ندارد اصل کار باشد سایر مسائل آن درست می شود. این گونه است که در آن زمان برنامه خود را پیاده می کند تا امروز شاهد نتیجه دادن آن باشد.

 

وی با اشاره به حجم گسترده برنامه ها و طرح ریزی های دشمن برای ضربه زدن به مبانی اسلامی، گفت: همه ما باید با جدیت تمام از فرهنگ دینی؛ مراقبت، مواظبت و پاسداری کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، با بیان اینکه دشمن برای ما و اسلام نقشه دارد، تصریح کرد: کار فرهنگی منحصر به محراب و مسجد و خطبه نمی شود بلکه خیلی گسترده و وسیع است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه دشمن برای تغییر در فرهنگ جامعه و ضربه زدن به مبانی اسلامی برنامه دارد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با تدبیر و برنامه فرهنگی در مدارس و دانشگاه ها ورود پیدا کرده و نسل جوان را وارد میدان کنند.

 

 

 

 

پایان پیام/ 81