نشست علمی با موضوع صحیفه سجادیه به میزبانی جنوب کرمان برگزار شد

نشست علمی با موضوع صحیفه سجادیه به میزبانی جنوب کرمان برگزار شد

تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
نشست علمی با موضوع صحیفه سجادیه از سری نشست های یازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با حضور حجت الاسلام احمدی از اساتید حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۱۱ شهریور ماه نشست علمی با موضوع صحیفه سجادیه از سری نشست های یازدهمین کنگره بین المللی بزرگداشت مقام شامخ مقام امام سجاد (ع) به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان و با حضور حجت الاسلام احمدی از اساتید حوزه علمیه جیرفت برگزار شد.


حجت الاسلام «مرتضی احمدی» در این نشست، گفت: صحیفه سجادیه به تعبیر علما و بزرگان دین یک کتاب کامل است که به عنوان ذخیره ای بزرگ و ماندگار از امام سجاد (ع) به یادگار مانده است.


این استاد حوزه علمیه جیرفت افزود: این کتاب گرانبها و ارزشمند مشتمل بر ۵۴ دعا است که با حمد و ثنای پروردگار و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) همراه است.


وی خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) در شرایط خفقانی که خلفاء و حکمای ظالم به وجود آورده بودند برای ابلاغ پیام خداوند متعال و همچنین برای این که قلوب  مردم پس از واقعه عاشورا منقلب شده و توبه کنند، صحیفه سجادیه را انشاء کردند.


حجت الاسلام احمدی اضافه کرد: هیچ مصیبتی در عالم بالاتر از مصائب اهل بیت (ع) در کربلا نیست و امام سجاد (ع) با توجه به شدت خفقان حکومت امویان قادر نبودند در خصوص وقایع عاشورا روشنگری کنند بنابراین آن حضرت مسیر خود را با صحیفه سجادیه ادامه داد.


این استاد حوزه علمیه جیرفت ابراز کرد: امویان برای جلوگیری از متزلزل شدن حکومت خود پس از واقعه عاشورا و برای این که صحبت های آن حضرت به گوش مردم نرسد، شرایط خفقان بر جامعه را به وجود آوردند.


وی اظهار کرد: ضروری بود در آن شرایط خفقان پس از واقعه عاشورا و منفعل بودن جامعه، قلوب مردم با دعا و نیایش منقلب شده و با توبه جامعه بیدار شود.


حجت الاسلام احمدی ادامه داد: صحیفه سجادیه دومین سند مکتوب بعد از قرآن کریم است که برای اصلاح و بیداری جامعه باید از این کتاب گرانبها بهره برد چرا که در میان دعاها و نیایش های این کتاب مفاهیم ارزشمندی نهفته است.


این استاد حوزه علمیه جیرفت در خاتمه تاکید کرد: برای انس با صحیفه سجادیه، در مرحله نخست آن را بخوانید سپس به ترجمه آن توجه کنید.

 

شایان ذکر است؛ این نشست علمی با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان و با حضور مجازی مدیران کانون های مساجد منطقه برگزار شد.

پایان پیام/ 586