تبیین سیر امامت و ولایت مداری از مهمترین اهداف امام سجاد در دوران خفقان بود

تبیین سیر امامت و ولایت مداری از مهمترین اهداف امام سجاد در دوران خفقان بود

تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰
حجت الاسلام باقری گفت: تبیین سیر امامت و ولایت مداری از مهمترین اهداف امام سجاد در دوران خفقان و مظلومیت شیعه بود و لذا این امام بزرگوار در دوران امامت خود بسیاری از مسائل مهم اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی و ... را در قالب دعا برای شیعیان بیان می‌کردند.

حجت الاسلام «یوسفعلی باقری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: صحیفه سجادیه امام سجاد(ع)، مهمترین وسیله برای ولایت مداری و تبیین امامت است و تامل در صحیفه سجادیه بیزاری از ستمگران و ظالمان و دفاع از مظلومان و حق جویان را در ما تقویت کرده و مساله امامت را بدرستی برای ما تبیین می کند.

 

امام جماعت کانون فرهنگی هنری زینبیه نکا افزود: امام سجاد(ع) در دوران خلافت پر خفقان اموی، تبیین سیر امامت را در قالب دعا برگزیدند و در این بخش صحیفه سجادیه این امام بزرگوار الگوی زندگی فردی و اجتماعی ماست.

 

وی خاطر نشان کرد: در صحیفه سجادیه امام سجاد به بخش امامت و مهدویت توجه خاص شده است و در دعای عرفه به این مهم و مهدویت و امام زمان(عج) به صراحت اشاره شده است.

 

حجت الاسلام باقری گفت: تبیین سیر امامت و ولایت مداری از مهمترین اهداف امام سجاد(ع) در دوران خفقان و مظلومیت شیعه بود و لذا این امام بزرگوار در دوران امامت خود بسیاری از مسائل مهم اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی و ... را در قالب دعا برای شیعیان بیان می‌کردند.

 

وی بیان کرد: خطبه های امام سجاد(ع) تبلور ولایتمداری در دوران حکومت امویان بوده است و همین نفوذ این امام و سخنان ایشان در دل مردم موجب شهادتشان به دست دستگاه اموی شد.

 

امام جماعت کانون فرهنگی هنری زینبیه نکا افزود: مسیر معنویت و دعای امام سجاد(ع) مهمترین مسیر برای مقابله با ظالمان بود که توانستند ضمن پیام رسانی درست عاشورا، ارزش ها را در جامعه نهادینه کرده و در قالب ادعیه فرهنگ نبوی را در جامعه گسترش دهند.

 

حجت الاسلام باقری یادآور شد: مجموعه دعاهای امام سجاد (ع)که به نام «صحیفه سجادیه» معروف است، دنیایی از علوم و معارف الهی و دینی است که مسائل عقیدتى، فرهنگی، اجتماعى، سیاسى و پاره  اى از قوانین طبیعى و احکام شرعى در قالب دعا مطرح شده است و پس از قرآن مجید و نهج البلاغه، بزرگترین و مهم ترین گنجینه گران بهای حقایق و معارف الهی است.

پایان پیام/ 175