از راه اندازی موکب تا اجرای طرح اطعام حسینی ویژه برنامه های دهه پایانی محرم

از راه اندازی موکب تا اجرای طرح اطعام حسینی ویژه برنامه های دهه پایانی محرم

تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
رقیه ملایی گفت: هم زمان با دهه پایانی ماه محرم به همت جوانان مسجدی موکب اباعبدالله الحسین (ع) درب بیرونی مسجد راه اندازی شده است.

«رقیه ملایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: هم زمان با دهه پایانی ماه محرم به همت جوانان مسجدی موکب اباعبدالله الحسین (ع) درب بیرونی مسجد راه اندازی شده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه (س) هوکرد جیرفت افزود: یکی از برنامه های این موکب پخش کلیپ های مداحی و نوحه خوانی است تا در ایام عزاداری و سوگواری سالار شهیدان فضای محله رنگ و بوی حسینی بگیرد.


وی بیان کرد: توزیع بسته های فرهنگی تبلیغی و ماسک یکی دیگر از برنامه های این موکب است که تاکنون بسته های فرهنگی تبلیغی محرم شامل زیارت عاشورا و بروشور تبیین واقعه عاشورا توزیع شده است.


ملایی ابراز کرد: هم زمان با شب شهادت امام سجاد (ع) برنامه عزاداری بزرگداشت مقام شامخ آن حضرت ویژه خواهران و برادران برگزار شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه (س) هوکرد جیرفت ادامه داد: بر همین اساس صبح روز شهادت مراسم عزاداری ویژه خواهران و بعدازظهر نیز ویژه برادران همراه با سخنرانی و روضه خوانی برگزار شد.


وی اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی مراسم برنامه های عزاداری همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی برگزار می‌شود و قبل و بعد از ورود عزاداران به مجلس عزای اباعبدالله الحسین (ع)، مکان برگزاری این مراسم ضدعفونی می شود.


ملایی اضافه کرد: همچنین روز گذشته هم زمان با سالروز شهادت امام سجاد (ع) بچه های مسجد به پویش سراسری قرائت سوره حمد پیوسته و این سوره را به نیت شفای همه بیماران به ویژه بیماران کرونایی قرائت کردند.


یادآور شد: پویش قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه نیز روز گذشته برگزار شد و در راستای این اجرای پویش این دعای پر فیض از بلندگوهای مسجد پخش شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه (س) هوکرد جیرفت عنوان کرد: اجرای طرح اطعام حسینی یکی دیگر از برنامه های دهه پایانی ماه محرم است که روزانه اجرا می شود.


وی در خاتمه، گفت: بر همین اساس روزانه ۲۰۰ پرس غذای نذری در بین عزاداران حسینی به صورت بیرون بر توزیع می شود، روز گذشته نیز هم زمان با سالروز شهادت امام سجاد (ع) غذای گرم توزیع شد.

پایان پیام/ 586