تولید انرژی سبز در مسجد «فینسبری پارک» لندن

تولید انرژی سبز در مسجد «فینسبری پارک» لندن

تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸
یکی از رهبران اسلامی در «فینسبری پارک» از بازسازی و سبز کردن مسجدی که مسئول آن است، خبر داد. قرار است از پنجره‌های عایق بهتری که دارای پانل‌های خورشیدی هستند برای تولید انرژی سبز در این مسجد استفاده شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «islingtontribune»، یکی از رهبران اسلامی در «فینسبری پارک» لندن از برنامه خود برای بازسازی و سبز کردن مسجدی که مسئول آن است، خبر داد.

 

«توفیق قسیمی»، رئیس اجرایی «خانه رفاه مسلمانان» در جاده «هفت خواهران»، ماه گذشته در جریان اعتراض های انجام شده به وضعیت آب و هوایی، سخنرانی مفصلی را انجام داد.

 

قسیمی در گفتگو با «تریبیون» از مدرن کردن و تبدیل مسجدش به مسجدی که دوستدار محیط زیست است، خبر داد.

 

به گفته قسیمی، قرار است از پنجره های عایق بهتری که دارای پانل های خورشیدی هستند برای تولید انرژی سبز در مسجد استفاده شود.

 

رئیس اجرایی «خانه رفاه مسلمانان» هم اکنون طرح هایی را به شورای «ایسلینگتون» برای سبز کردن این مسجد ارائه داده است اما این طرح ها باید از سوی مقامات شهرداری و کمیته برنامه ریزی متشکل از اعضای شورای شهر مورد تایید قرار بگیرند.

 

وی افزود: من به انرژی خورشیدی که اکنون در اختیار داریم، مفتخر هستم و امیدوارم که ساختمان جدید این مسجد را در دو سال آینده داشته باشیم که در آن بتوانیم از تکنولوژی جدید برای ذخیره انرژی استفاده کنیم.

 

قسیمی گفت: سبز بودن در قلب ساختمان جدید قرار دارد.

 

ساختمان شش طبقه ای که برای مسجد در نظر گرفته شده دارای کاربند مشبک فولادی در قسمت جلویی است که از ویژگی های سبک اسلامی است.

 

مساجد زنجیره ای قسیمی که تعداد آنها 16 کشور در سراسر انگلیس است چندی پیش مراسمی را برای تغییرات آب و هوایی همزمان با اعتراض های جهانی به وضعیت اقلیمی که روز به روز در حال وخیم تر شدن است، برگزار کردند.

پایان پیام/ 7